Friday, May 18, 2018

Portaluri neactualizate

Niște condiții esențiale pentru mediul online impun ca informațiile de acolo să fie:
- complete,
- corecte,
- actualizate,
- accesibile,
- directe,
- sugestive,
- comparabile,
- omogene.
Portalurile noastre suferă de multe carențe, dar cele mai supărătoare sunt legate de faptul că nu sunt actualizate, adică dacă un eveniment s-a produs la momentul Tk, el nu este postat în mediul online la momentul Tk+1. De regulă sarcina actualizărilor în baza de date trebuie să fie în sarcina utilizatorului aplicației, dar dezvoltatorul știe că mentenanța permite câștiguri importante și de aceea face aplicația imposibil de actualizat de către utilizator. Dezvoltatorul ar trebui să facă o interfață prin care utilizatorul să introductă tot felul de fișiere, de texte și de poze, ori de câte ori vrea și unde vrea. Am văzut astfel de aplicații și deci, actualizarea nu mai trebuie să cadă în sarcina dezvoltatorului.
Nu am nicio explicație la faptul că portalurile sunt:
- structurate prost și informațiile nu se regăsesc rapid,
- fără actualizări deși evenimentele au peste 10 luni de la producere,
- incomplete din moment ce unele evenimente sunt prezentate și altele nu,
- fără regului care să permită preluarea de date fără prelucrări ulterioare,
- gândite astfel încât protecțiile datelor banale sunt disproporționate,
- modificate radical și periodic încât trebuie învățat accesul de fiecare dată.
Eu am studiat un anumit portal și am observat utilizarea metodelor bolșevice de a nu posta informația pentru a o folosi în scopuri oculte. Inexistența informației permite utilizarea după bunul plac a resurselor, ceea ce distorsionează ierarhizarea valorilor. Dacă se asigură transparența și se precizează criteriile de ierarhizare a resurselor, toate selecțiile vor fi fără cusur, iar discuțiile ulterioare nu vor mai avea loc. Actualizarea bazelor de date este esențială în magazinele online dar și în celelalte, căci a merge să cumperi un produs care se zice că este în stoc și care este deja rezervat de noi și la fața locului să ți se spună că produsul nu e existat în stoc, este o chestie de disconfort total. Tot așa se dezvoltă situații penibile chiar la biletele de avion, la cele de la spectacole și tot așa, când alocarea este permisă și manual și elementele subiective intervin în mod catastrofal și prefernțial.



(19 mai 2018)

No comments:

Post a Comment