Sunday, May 13, 2018

Absolutely, no!

- Absolutely, no!
Este cel mai tâmpit răspuns care l-am primit vreodată la o întrebare civilizată pe care am pus-o unei tipe care fuma în ușa unui restaurant. Fermitatea ei îl va duce pe cititorul acestui articol la gândul că i-aș fi propus să facem sex pe bani, din prima, în loc de bună ziua. În realitatea am întrebat-o tipă dacă în acel restaurant este posibil să se prepare ceva de haleală fără sare. Răspunsul ei a fot dintr-o clipită, sigură pe ea, arogantă, cuturând s crumul unei țigări din acelea subțiri:
- Absolutely, no!
Deși eram la Românica într-o mahala, căci zona Mall Vitan tot mahala este, cu praf, cu lumea zfrențuită, cu cerșetori, cu magazine jegoase, cu vânzători ambulanți la colț de stradă și cu covrigării unde colcăie muștele, mi s-a vorbit în engleză, deși cele peste 40.000 de cuvinte ale DEX-ului permiteau și nuanțele specifice unui răspuns colorat și bine dozat la acea întrebare.
Am mai umblat în lume, nu sunt venit cu pluta în Vitan. Am văzut tot felul de localuri, chiar și unde se mănâncă vită Kobe sau carne de crocodil, dar acolo se încearcă totul ca clientul să fie mulțumit, nu să fie pus pe făraș. Localul acela cu absolutely, no, a tras obloanele, căci rețeta în care patronul are management tâmpit, propagat și la salariați are o singură direcție: falimentul. Despre acest lucru voi discuta cu alt prilej. În comerț aroganța, lăcomia și prostia nu au ce căuta. Absolutely, yes!

(13 mai 2018)

No comments:

Post a Comment