Thursday, April 12, 2018

Măria neichii, Mărie

Versurile cântecului sunt:
Foaie verde iasomie, 
Măria neichii, Mărie, 
Cât de dragă mi-ești tu mie, 
Nimeni pe lume nu știe, 
Și nici tu nu știi, Mărie! 
Cât de dragă mi-ești tu mie, 
Nimeni pe lume nu știe, 
Și nici tu nu știi, Mărie! 
Când vii sara de la grâu, 
Cu fuiorul prins în brâu, 
Eu te-aștept lângă pârâu, 
Când vii sara de la grâu, 
Măria neichii, Mărie. 
Când vii sara de la grâu, 
Eu te-aștept lângă pârâu, 
Măria neichii, Mărie. 
Și când treci cu Ion prin crâng
Eu te văd și încep și plâng! 
Plâng, fată, și-mi pare rău, 
Că nu-s eu alesul tău! 
Măria neichii, Mărie! 
Plâng, fată, și-mi pare rău, 
Că nu-s eu alesul tău! 
Măria neichii, Mărie!
Acest minunat cântec are nenumărate interpretări din care aici enumăr pe cele ale următorilor interpreți de muzică populară românească:
În opinia mea, interpretarea Mariei TĂNASE este de referință. Interpretările Didei DRĂGAN și Mariei Ingrid BOENGIU îi urmează îndeaproape. Celelalte interpretări sunt personale, diferite de cele ale reperului pe care eu îl consider prefecțiunea de neatins prin dramatism și profunzime pe care numai vocea plină, clară, rotundă și puternică a Mariei TĂNASE au realizat-o.





(12 aprilie 2018)

No comments:

Post a Comment