Sunday, April 22, 2018

Mado ROBIN și un francez de-al ei

Prin anii'90 erau la modă programele TEMPUS cu fianțare de la EU, prilej cu care am fost vizitați noi cei din Departamentul de Informatică Economică de un grup de profesori francezi de la ENIBE. Cu
acel prilej, unul dintre ei s-a arătat destul de neprietenos, arogant și ciudat. Ne considera pe noi ca pe niște maimuțe abia coborâte din copac. După ce l-am dus la Casa Universitarilor și l-am ospătat cum trebuie în Sala Ministrului și după ce am vorbit cu el despre Mado ROBIN s-a mai potolit. Etala cunoștințe de operă, dar eu în copilărie o ascultasem pe marea soprană de coloratură Mado ROBIN cu Air des Clochettes din  Lakmé opera lui Léo DELIBES.
Tipul a căzut pe spate și toată discuția noastră a mers la detalii. După vreo câteva luni tipul a revenit în Ro și m-a căutat să-mi ofere un CD cu arii interpretate de marea soprană de coloratură Mado ROBIN, pe care eu o consider cea mai bună interpretă a ariei clopoțeilor din Lakmé și cred că numai Ima SUMAK ar fi egalat-o cumva în cele 5 octave ale ei. Din când în când mai ascult acestă frumoasă arie în diferite interpretări și de fiecare dată mi-aduc aminte cum l-am îmblânzit pe acel francez ciudat, profesor ca și mine dealtfel.




(23 aprilie 2018)

No comments:

Post a Comment