Sunday, April 22, 2018

Folclor de Sf. GHEORGE

Mulți dintre români cu numele de GHEORGE, GEORGE, GOGU, GIGI, GEORGEL, GICĂ, GHEORGHIȚĂ, GHEORGHIȚA, GINA, GHERGHINA, GENA, GEORGIANA, GEORGINA, își serbează mâine 23 aprilie 2018 ziua numelui și mă grăbesc să le spun la toți LA MULȚI ANI!
Folclorul românesc este foarte bogat în cântece în care apare numele de GHEORGHE sau una dintre variantele sale.
Gheorghe ROȘOGA cu GHEORGE, GHEORGHE  
Liviu VASILICĂ cu Mult mi-e GGHEORGHE băutor
Maria TĂNASE cu  Colo-n vale-n grădiniță 
Maria TĂNASE cu Astă iarnă era iarnă 
Maria LĂTĂREȚU cu De ce nu te-nsori GHEORGHIȚĂ 
Margareta CLIPA cu Ș-ar mai bea GHEORGHE, ar mai bea 
Maria LĂTĂREȚU cu Băiat ca GHEORGHE, mai rar 
Ioana RADU cu M-a mânat mama la vie
Cleopatra STRATAN cu GHIȚĂ 
Maria CIOBANU cu GHEORGHE pălărie neagră 
Maria LĂTĂREȚU cu Mi-a plecat GHEORGHE-n armată 
Maria APOSTOL cu GHEORGHIȚĂ, pup de cicoare
Laura LAVRIC cu GHIȚĂ, măi GHEORGHIȚĂ 
Maria APOSTOL cu GHEORGHE, dragostea de un an
Gheorghe NICHIFOREAC cu GHIȚĂ, măi GHEORGHIȚĂ 
Surorile OȘOIANU cu Iubeste, GHEORGHE, iubește
Surorile OȘOIANU cu La portița la GHEORGHIȚĂ 
Maria PLATZNER cu Paste calul lui GHEORGHIȚĂ 
Emilia GHINESCU cu  Vine GICĂ pe carare
Angela SIMILEA cu GHEORGHE, GHEORGHE
Margareta PÂSLARU cu GHEORGHE, GHEORGHE
Doina ARSENE cu GHEORGHE
Lenuta GHEORGHIȚA- Am pe GHEORGHE băutor 
Am lăsat mai spre final cântece cântate fie de tarafuri cu clape și pe versuri oarecare, un fel de folclor făcăttură, dar și interpretări valoroase ale unor cântăreșe de muzică ușoară.


(22 aprilie 2018)

No comments:

Post a Comment