Sunday, February 4, 2018

Mark ZSOLT, informaticianul perfect


A. m mai scris despre fostul meu asistent Mark ZSOLT și cu alte ocazii, dar acum m-am gândit să scriu că în data de 8 februarie 2018 el împlinește 40 de ani. Am colaborat într-o perioadă nefericită pentru învățământul superior, în care salariul asistenților universitari era atât de mic încât nu știu dacă dintr-un salariu s-ar fi cumpărat 5 kg. de carne. Acesta a fost motivuil din care niște absolvenți cu totul remarcabili pe care abia reușisem să-i conving să rămână în catedră au migrat spre industrie unde salariile de informatică erau mai mult decât decente, generoase și în concordanță cu ceea ce știau acei tineri să facă. Am lucrat împreună cu Mark ZSOLT în scurta perioadă în care am fost colegi lucrări precum:
Ion IVAN, Zsolt MARK, Paul POCATILU, Marius POPA, Doru UNGUREANU - Cohesion – Software Quality Characteristic , The 30th Session of Scientific Presentations „Modern Technologies in the XXI Century”, Military Technical Academy, 6 – 7 noiembrie 2003, Section 11 COMPUTERS & NETWORKS, on CD – ISBN 973-640-012-3
Ion IVAN, Paul POCATILU, Mark ZSOLT, Romica ADAM,  Delia Luminita BUHAN, Georgina BUCATARIU - Structuri de date - culegere de probleme, Biblioteca digitală ASE,  http://www.biblioteca-digitala.ase.ro/biblioteca/carte2.asp?id=174
Ion IVAN, Paul POCATILU, Doru CAZAN Coordonatori, Practica dezvoltării software în limbaje de asamblare,  Editura Economică,  Bucureşti,  2002, 400pg. Colectivul de autori este format din: Ilie ADRIAN, Laurenţiu ARICIU, Doru CAZAN, Cristian CODREANU, Valentin DRAGOMIR, Ion IVAN, Laur IVAN, Alexandru LEAU, Adrian LICURICEANU, Zsolt MARK, Teodor MIHAI, Paul POCATILU, Mihai POPESCU, Gabriel ŞUTAC, Sebastian TCACIUC, Daniel VERNIŞ.
Cred că mai sunt vreo câteva lucrări, dar le voi adăuga aici pe măsură ce le voi identifica.
Pe Mark ZSOLT l-am cunoscut pe când lucram la disciplinele de Structuri de date și Limbaje de asamblare. El a făcut niște proiecte de departe excelente și mi-a dovedit că înțelegea foarte bine esența programării, lucrând cu o logică impecabilă toate etapele de realizare ale unui produs software. Sunt multe lucruri de spus despre tânărul Mark ZSOLT, da trebuie să scriu aici doar că mi-a părut extrem de rău că nu am colaborat pe termen lung. Sunt sigur că acest tânăr ar fi dat învățământului superior de informatică economică rezultate dintre cele mai valoroase. De când a plecat din catedră, l-am mai revăzut prin 2012, mult prea târziu pentru mine, căci era anul în care eu ieșeam la pensie.





(04 februarie 2018)

No comments:

Post a Comment