Monday, February 26, 2018

Cine a distrus presa scrisă?

Cine a distrus presa scrisă? Vom fi tentați să credem că o mână nevăzută a distrus presa scrisă de la noi. Nu este adevărat. Ziarele au dispărut în cea mai mare proporție datorită:
- lipsei de profesionalism a celor care scriau acolo;
- lăcomiei celor care asigurau tipărirea și difuzarea;
- dezinteresului manifestat al cumpărătorilor;
- conținutului lamentabil inclus în paginile tipărite;
- costurilor care nu reflectau raportul calitate/preț.
Am fost un cumpărător de ziare foarte tenace până în clipa în care am văzut că dacă aș mai fi continuat să cumpăr acele piese, m-aș fi discreditate în proprii ochi pentru că în ziare:
- am găsit numai pamflete și nu analize din care să învăț ceva util;
- erau peste 40% reclame foarte proste, deșănțate și grotești;
- și-au făcut loc chestii care nu au nicio legătură cu știința, decența și onoarea;
- se promovau sistematic nonvalorile, acele elemente ieftine aducă toare de rating.
În concluzie, presa tipărită s-a autodistrus, căci nimeni nu dă bani doar să dea bani, fără a folosi ceea ce plătește în vreun fel, oricare ar fi acela. Omul se păcălește o dată, a doua oară nu va mai da ocazia nimănui să-l păcălească. Acum când Internetul oferă orice, ziarele tipărite sunt înlocuite cu succes și fără bani de ziarele online. Trecerea de la un ziar online la altul este cu mult mai benefică întrucât sunt actualizate instantaneu, nu există restricții de lungime a materialelor, valoarea și interesul  unor jurnaliști interesanți se măsoară direct prin accesările materialelor, iar chestiunea de manipulare scade vertiginos. Cine invocă prețul hârtiei, costurile cu difuzarea, costurile cu transportul și altele asemenea, face o mare greșeală. Ziarele scrise au dispărut că au dispărut. Cauza dispariției nu trebuie căutată în alte ogrăzi, ci în curtea jurnaliștilor și directorilor care au crezut cî în seculul al XXI-lea mai fac presă ca în secolul al XIX-lea când cam tot ce zbura era și comestibil. Acum este Internet.




(26 februarie 2018)

No comments:

Post a Comment