Sunday, February 25, 2018

99,99% Bogdan STOICA

Pentru prima dată, după citirea unei cărți am constatat că personajul principal al cărții îmi este o persoană cunoscută în proporție de 99,99% prin faptul că:
- au limbajul comun;
- gândesc la fel;
- se poziționează identic;
- văd lumea în același mod;
- reacționează tot așa;
- pun în paranteze aceleași lucruri;
- le place fotografia în egală măsură;
- au aceeași atitudine;
- privesc decorațiile similar;
- repetă cam aceleași cuvinte;
- disting binele de rău la fel;
- au cam aceleași coordonate;
- sunt la fel de obiectivi.
Citind cartea Tipul din filme nu există, mi-am dat seama că într-adevăr, tipul din filme nu există. Acel tip pe care toată lumea îl caută cu frenezie este doar în plăsmuirea celor care-l caută și care speră că într-o bună zi va apare și pe ulița lor. Este doar o himeră acel tip. pentru că toți scenariștii nu țin seama că tipii din realitate au și minusuri și plusuri. Ei, acolo în scrierile după care se construiesc filme dezvoltă construcții simpliste, ori cu tipi cu multe plusuri, ori cu tipi cu multe minusuri, adică personaje negative, ca să placă filmul. Tipul pe care-l cunosc eu are toate calitățile pe care le are personajul din roman. Are și toate defectele, mai puțin unul: nu fumează. De aceea, după calculele făcute de mine, rezultă acel 99,99%.


(25 februarie 2018)

No comments:

Post a Comment