Tuesday, October 24, 2017

Unde scuip, ling

Să rememorăm duelul verbal din 16 ianuarie 2014 dintre doi adversari.
Reporter: Bună seara, domnule președinte. Ionuț Cristache, Antena 3. Aș dori să vă...

Traian Băsescu: Stați, stați, stați. Postul de propangandă, dezinformare și înșelare a românilor, da? Antena 3. Vă rog.
Ionuț Cristache: Voiam să vă...
Traian Băsescu: Postul patronat de Voiculescu care a fost condamnat în primă instanță la 5 ani pentru furt?
Ionuț Cristache: Domnule președinte, permiteți-mi să vă adresez întrebarea.
Traian Băsescu: Voiam să mă conving dacă este postul Antena 3 acela despre care v-am spus.
Ionuț Cristache: Nu este un meci între mine și dumneavoastră. Am o întrebare la care sper să obțin un răspuns.
Traian Băsescu: Dumneavoastră în calitate de ziarist al postului de dezinformare a Antena 3. Vă rog.
Ionuț Cristache: Pot să vă întreb? Cum ați reacționat când fiica dumneavoastră v-a înștiințat că lucrează pentru NIS Petrol, subsidiara Gazprom în România, și că ar obține bani de la Gazprom?
Traian Băsescu: Nu m-a informat.
Ionuț Cristache: V-am informat eu acum. Noi avem documente, mărturii, video. Le-am difuzat aseară.
Traian Băsescu: Domnu' ziarist, pentru că mințiți, fiica mea n-a obținut niciodată bani de la Gazprom. Este o minciună a securistului pe care din păcate o pune în gura unor copii. Dumneavoastră sunteți un copil. Pentru banii lui Voiculescu, renunțați să mai mințiți.
Ionuț Cristache: Dar nu e minciună, am acte. Vreți să vi le aduc?
Traian Băsescu: Vă mulţumesc, v-am dat răspunsul. Ce acte aveţi? Că a luat bani de la Gazprom?
Ionuț Cristache: Avem contracte.
Traian Băsescu: Aveţi un dram de decenţă. Dumneavoastră ştiţi ce face un notar?
Ionuț Cristache: Toate achiziţiile făcute de Gazprom în România au fost legalizate de notarul Ioana Băsescu.
Traian Băsescu: Domnu' ziarist, minţiţi ca şi patronul dumneavoastră condamnat la 5 ani. Ca şi postul dumneavoastră de propagandă. Vă mulţumesc.
Ionuț Cristache: Chiar nu mint, sper să îmi daţi un răspuns.
Traian Băsescu: Eu nu vă contrazic că Ioana poate avea legalizare de acte.
Ionuț Cristache: Despre asta e vorba.
Traian Băsescu: Şi cum vă permiteţi să spuneţi că a luat bani de la Gazprom?
Ionuț Cristache: Păi când prestezi servicii pentru cineva eşti plătit. Dânsa a legalizat prin biroul notarial acele acte de achiziţii.
Traian Băsescu: A făcut fiica mea un contract cu Gazpromul?
Ionuț Cristache: Nu, cu NIS Petrol, care este subsidiar a Gazprom.
Traian Băsescu: Minţiţi ca securistul Voiculescu. Renunţaţi, că din câte ştiu NIS este o companie sârbă. Bun, şi postul Antena 1 e cumpărat de un securist şi dumneavoastră spuneţi că nu sunteţi securist. Nu e cumpărat de un turnător Antena 1? Şi vă face cineva turnător şi pe dumneavoastră?
Ionuț Cristache: Vă aduc documentele.
În 26 septembrie 2017 fostul președinte al României Traian Băsescu s-a întâlnit cu Ionuț Cristache, de data aceasta Ionuț Cristache fiind moderatorul emisiunii #România9. Se vede de la o poștă că Traian Băsescu nu mai este președinte și nici Ionuț Cristache nu mai lucrează la Antena 3. Eu știam proverbul unde scuip, nu ling. Întâlnirea dintre cei doi mi-a arătat că proverbul nu mai este valabil de nicio sămânță, ca orice care nu se mai potrivește în politichia dâmbovițeană unde orice este dat peste cap și chestia cu pipat Piața Independenței este ceva la ordinea zilei, căci scopul, scuză mijloacele, adică din dorința de a crește rating-ul se permite orice, inclusiv ștergerea cu buretele a adversităților.
Trebuie neapărat să înlocuim manualul jurnalistului cu conștiință profesională, independent, în slujba adevărului pur, cu manualul mercenarului pentru care mălaiul înseamnă totul.

(24 octombrie 2017)

No comments:

Post a Comment