Monday, September 18, 2017

Nu accept pur și simplu orice de la oricine!

Am cunoscut inși care:
- nu au realizat niciodată nimic;
- nu au scris niciodată un rând;
- nu și-au asumat vreodată o responsabilitate;
- au criticat vehement orice ideie a altora;
- au arătat cu degetul dezaprobator orice;
- nu au venit niciodată cu o soluție a lor;
- au promis că realizează ceva măreț fără s-o facă vreodată;
- s-au aciuat în proiecte de succes fără să facă nimic;
- au vorbit tot timpul pe la colțuri;
- nu au vorbit când se dezbătea subiectul;
- au constat că era bine dacă se făcea altfel, fără să spună cum;
- au aruncat numai pietroiul în apă și au dispărut ca măgarul în ceață.
Am fler în a-i identifica pe acești indivizi și ori de câte ori am fost abordat de unul dintre ei am pus următoarele condiții legate de chestiunea în cauză:
- vin eu cu 10 cărți despre problema cu pricina;
- să vină și el cu 10 cărți despre acea problemă;
- povestesc eu cele 10 cărți să arăt că le-am citit;
- să povestească și el cele 10 cărți să arate că le-a citit;
- să vină pe concret cu realizările lui pe problema în discuție;
- vin și eu cu ceea ce am făcut pe respectiva problemă;
- analizăm ceea ce am făcut fiecare dintre noi;
- lăsăm pe alții să spună despre valoarea realizărilor noastre;
- începem să discutăm pe concret în condiții de egalitate.
În alte condiții nu accept pe oricine de pe stradă să-și dea cu părerea despre munca mea. Accept ca numai persoane avizate, care au în spate o pregătire temeinică în domeniul în care activez și eu:
- să vină la mine;
- să facă o sugestie;
- să analizeze;
- să vină cu o soluție;
- să critice, dar să vină cu ceva mai bun;
- să-mi dea să citesc o carte din domeniu;
- să-mi ofere din publicațiile lui.
Nu este normal să vină orice neavenit și să mătragă de urechi, cum că nu este bine ceea ce am făcut eu, fără ca el să-mi dovedească mie că este cunoscător al problemei și mai ales fără să propună o soluție mai bună. În opinia mea critica este constructivă dacă și numai dacă cele ce o face are habar de domeniul despre care critică, are realizări notabile în acel domeniu. Nu voi fi de acord niciodată ca să-mi tragă un perdaf un nene care nu a lucrat efectiv la un proiect de succes, dar a semnat la astfel de proiecte, care zice că se pricepe la orice, dar la nimic concret și mai ales, care vine cu formulări foarte vagi și generale care-mi arată că este pe dinafară.
Am cunoscut un individ care doar se ridica în adunări și spunea că nu știu ce chestie nu e bine făcută. Am văzut cum o doamnă foarte pregătită în domeniul testării software l-a făcut praf. Insul era cunoscut pentru uriciunile și afirmațiile tâmpite și jignitoare pe care le făcea la adrea oricui, deși critica pe toată lumea, nu a finalizat un doctorat în 25 de ani...


(18 septembrie 2017)

No comments:

Post a Comment