Sunday, September 24, 2017

KLIMT la Peleș

Când am vizitat Viena acum câțiva ani am avut ocazia să vizitez mai multe expoziții dedicate lui Gustav KLIMT, pictor austriac important. Toate magazinele erau pline cu farfurii, căni, vaze care
redau imagini foarte cunoscute din tablourile artistului dintre care portretul Adelei BLOCH BAUER sau acel nemaipomenit Wide walls. Vizitând Muzeul Peleș am avut surpriza să constat că pictorul Gustav KLIMT a lucrat și pentru familia regală a României unde a realizat tablouri precum cel al lui Friederich I conte de Zollem, portretul lui Eitel Friederic al VII-lea, portretul lui Johann Georg, portretul Isabelle dEstem primăvara, Thalia și Melomene. Am vizitat muzeul acesta de mai multe ori, dar de fiecare dată aceste picturi treceau oarecum neobservate nu pentru că nu ar fi speciale, ci doar pebntru faptul că în tot muzeul există piese absolut remarcabile și ochiul își pierde capacitatea de a mai face deosebiri dintre cele mai clare între ceea ce este foarte important de ceea ce este, de asemenea, foarte important. Numai pliantul cu acele reproduceri văzut în vitrina de unde se iau bilete și unde mi-a apărut numele de Gustav KLIMT m-a făcut să urmăresc în mod special acele picturi.



(24 septembrie 2017)

No comments:

Post a Comment