Thursday, August 24, 2017

Nea BABU

Nea BABU era muncitor în ASE, la Litografia ASE. Făcea multe, dar era artist în ale legătoriei de carte. Mie mi-a legat teza de doctorat și mi-a dovedit că știe meserie adevărată. Dar în acele vremuri xeroxarea nu era ce este azi. Ca să copiezi o carte trebuia ca aceasta să fie dezmembrată. Așa am făcut cu cartea lui Malinvaud Edmond intitulată Méthodes statistiques de l'économétrie și publicată în editura  Dunod din  Paris în anul 1964 care avea 634 de pagini. Mă bucurasem că aveam copia cărții, numai că doamna care mi-a copiat-o a dezmembrat cartea. Eram deja disperat. L-am întrebat pe conducătorul meu științific, profesorul Ludovic TOVISSI cum să rezolv și el m-a trimis la nea BANU. Acesta a preluat cartea și a zis ca mai pe seară să vin după ea. Eram puțin temător. Când am revenit, cartea era legată. Nici nu se cunoștea că fusese dezmembrată. Nea BANU o cususe perfect și-i pusese coperțile tot perfect, ca la marea editură franceză. Mulți ani am făcut di munca lui nea BANU un etalon și au fost destul de puțini care s-au ridicat la rangul lui de super-meseriaș. Acum și dacă-i caut cu reflectorul, nu cu lumânarea nu-i găsesc pe meseriașii adevărați, care să se respecte întâi pe ei și mai apoi clientul.

(24 august 2017) 

No comments:

Post a Comment