Friday, May 26, 2017

O carte scrisă de Vasile PETROVICI

Vasile PETROVICI mi-a fost student înainte de Revoluție și încă unul foarte bun, pe caare n-ai cum să nul ții minte atunci când conduci seminarii și ai cursuri de programarea calculatoarelor. Am avut ocazia să mergem împreună la Iași la un concurs național de cercetare științifică studențească. După terminarea studiilor, Vasile PETROVICI  a fost repartizat la Institutul de Cercetări în Informatică - ICI, unde ajungeau numai și numai absolvenții cu medii foarte mari și care știau informatică, nu glumă. Am ținut legătura cu Vasile PETROVICI , căci pe vremuri făceam vizite dese lui Ladislau GASPAR, care era șeful Bibliotecii Naționate de Programe - BNP și finul meu, iar Vasile PETROVICI  era programator acolo. Când i-am făcut o vizită la el acasă, căci avea locuința în buricul târgului, m-a impresionat să văd la el pe pereți o serie de tablouri. Am admirat pasiunea lui pentru artă, căci mie îmi plăcea să vizitez muzee dar și expoziții de artă care împânzeau în acele timpuri Bucureștii nenăpădiți de sedii de bănci sau de magazine de mărfuri prăfuite, ca acum. Când am văzut cartea  scrisă de Vasile PETROVICI  și intitulată De vorbă cu Alma REDLINGER și publicată la editura CORESI în 2014, am fost deosebit de plăcut impresionat. Mi-am dat seama că ceea ce intuisem eu atunci, era de fapt o mare pasiune a lui Vasile PETROVICI. Lucrarea are 176 pagini și este structurată pe 14 capitole-dialoguri. El pune întrebări sau sugerează direcții de abordare pictoriței Ama REDLINGER. Am observat că Vasile PETROVICI  are ușurința conversației și știe să conducă discuțiile pe tărâmuri interesante, fără a disipa informațiile pe care artista are de gând să le furnizeze.
O carte scrisă de Vasile PETROVICI, ne prezintă un analist de pictură de mare rafinament. Conține dialoguri cu pictorița Alma REDLINGER. Intervențiile lui Daria SIMION vin să ofere o serie de detalii sugestive legate de activitatea artistei.
Știam unele dintre lucrările pictoriței Ama REDLINGER expuse în București, pe care le-am reținut, pentru că artista are ceva al său care nu se trece cu vederea și care rămâne prin culoare, fermitate, claritate, proporții și lumină. De la pagina 145 pa pagina 176 se află reproduceri după picturile Amei REDLINGER, realizate în condiții grafice foarte bune, dintre care am recunoscut cu ușurință pe cele pe care le mai văzusem în expoziții.
Cartea scrisă de fostul meu student Vasile PETROVICI are rigoarea specifică informaticianului și este un tot unitar, ca un produs software de cea mai bună calitate, scris cu har și cu mare talent.



(27 mai 2017)

No comments:

Post a Comment