Wednesday, May 24, 2017

Marea surpriză din str 11 iunie 36-38

Ori de câte ori treceam pe strada 11 iunie din București am văzut o casă veche unde stătea scris numele pictoriței Ligia MACOVEI. Știam despre această artistă din cartea dedicată lui Mihail
EMINESCU, publicată în 1964 pe care mi-am cumpărat-o și unde erau desenele acesteia, desene de o frumusețe rară. Îmi doream să vizitez această locație, dar de fiecare dată eram în tramvai și ziceam că va veni și o altă ocazie, deși a coborî la stație nu era un efort mare, căci era la doi pași de stație casa-muzeu. Azi 24 mai 2017 s-a produs minunea, pentru că am mers pe jos pe strada 11 iunie și trecând prin dreptul casei unde se află colecția Ligia  și Pompiliu MACOVEI am intrat în curte. Gazdele primitoare mi-au permis să văd cele 6 camere amenajate. Surpriza mea a fost totală, întrucât am recunoscut lucrările unor mari pictori români. M-am bucurat să văd un tablou al favoritului meu, pictorul Ion ANDREESCU. Am văzut niște TONITZA, ȚUCULESCU foarte bune dar și ale altor mari pictori, colecționarii Ligia  și Pompiliu MACOVEI fiind oameni cu gusturi foarte rafinate. În camera numită de gazde atelier am văzut sub sticlă desenele din volumul îngrijit de PERPESSICIUS și publicat pe hârtie cu filigran, cum azi nu văd a se mai face și m-am felicitat că am făcut gestul de a vizita această casă-muzeu. În atelierul Ligiei MACOVEI sunt picturi de o frumusețe rară ale artistei, pe care le știam de pe vremuri, când colindam în studenție expoziții și retrospective.



(24 mai 2017)



No comments:

Post a Comment