Monday, May 8, 2017

Bugetul, ca vacă de muls

Acum, mai nou, tot poporul care are idei, în loc să și le ducă fiecare până la capăt, le pasează să le transpună alții și mai ales, pe bani de la buget. În anul 2000 un tip din Timișoara era siderat că primăria nu-i dă lui 1.000.000 USD s-o aducă el pe Tina TURNER să concerteze în seara când era eclipsa de lună. Tipul tuna și fulgera.
În mintea mea, aia pe care o mai am cât oi mai avea-o consider că de la buget trebuie plătite numai:
- cheltuieli cu școlile pentru elevii claselor I - VIII;
- spitalele pentru copiii până la 16 ani;
- doctorii și profesorii aferenți acestor activități menționate;
- medicamentele copiilor de până la 16 ani;
- sprijinirea celor cu dizabilități reale, evidente de necontestat.
Nu au ce căuta printre cheltuieli de la buget, sumele acordate:
- partidelor politice pentru că cine vrea partid, să plătească; eu nu vreau;
- cluburile sportive; cine vrea sport profesionist, să plătească, eu nu vreau;
- sponsorizări activități culturale; cine vrea distracție, să plătească; eu nu vreau;
- deplasări în așa-zis interes de serviciu; cine vrea plimbări să plătească, eu nu vreau;
- statui stupide cu inși orgolioși de interes stradal;  să plătească, eu nu vreau;
- limuzine de lux în care să-și tâtâie târtițele lătărețe;  să plătească, eu nu vreau;
- salarii nesimțite pentru nimic semnificativ executat; 
- inactivității, neputinței, birocrației și incompetenței;
- alte tot felul de bizarerii, hoții și lux inutil pe care doritprii să și le plătească singuri.
S-a văzut cum jurnaliștii suedezi au rămas ca la dentist când au văzut că sportivele de la CSM București sunt plătite de la bugetul primăriei și au condiții de regine, iar logic ar fi fost ca tot ce câștigă să nu fie de acolo, ci banii primăriei să meargă la sportul de masă din școli, licee, pentru elevii care trebuie să fie sănătoși prin sport, să fie pepinieră pentru marea performanță de amatori, totuși. Nu am scris nimic despre ordinea publică, despre justiție și despre autostrăzi, dar între maturi lucrurile se aranjează altfel, căci toată lumea trebuie să plătească pentru ceea ce face sau și mai rău, pentru ceea ce nu face sau dacă face o face nasol și în disprețul legii.
(09 mai 2017)

No comments:

Post a Comment