Friday, April 28, 2017

Diagnostic sigur: limbariță

Azi 28 aprilie 2017 pe la ora 10,20 am deschis televizorul și am urmărit pe TVR 3 emisiunea Cântec și poveste, în care o tipă îmbrăcată în costum național destul de încărcat, vorbea, vorbea, vorbea de nu se mai oprea. A prezentat-o pe cântăreața Mădălina Mârza în culori atât de trandafirii încât am crezut că va urma o voce mai amre ca a Mariei Tănase, ceea ce nu s-a și întâmplat deși am aflat de premiile acesteia, repertoriu și caracter, toate bogate, frumoase, nenumărate. Prezentarea lui Mihaela Petrovici a durat peste 75 decunde, lucru care mă determină să certific că acea prerzentatoare suferă de limbariță severă ce trebuie urgent tratată cu nenumărate metode naturiste, din care tăcerea este esențială. Emisiunea s-o numi Cântec și poveste, dar eu vreau să ascult povești cântate, nu povești spune de cineva nici ca povestitor măcar, urmate de cântece, puține, puține. Un realizator e foarte mare nu dacă într-o emisiune de folclor se vorbește enorm, ci dacă acolo se cântă sau se dansează. Restul e apă de ploaie. Văd că și această emisiune este bântuită de acel spirit sfătos, plat, enervant și lălăit de care sunt sătul inițiat la Tezaur folcloric. Stop, măi copilelor gureșe!

(28 aprilie 2017)

No comments:

Post a Comment