Saturday, April 15, 2017

Arta de a recunoaște oamenii de valoare

Din start trebuie spus că oamenii de valoare au o privire vie, strălucitoare și fața lor iradiază lumină. Nu este greu de văzut așa ceva, pentru că aceștia nu sunt la tot pasul și dintr-o mulțime ei ies în evidență într-o clipă.
Oamenii de valoare când încep să vorbească abordează problemele cu care fiecare dintre noi suntem familiarizați și nicio clipă nu dau senzația că fac un efort pentru a-l face să se simtă foarte bine pe cel cu care stau de vorbă. Ei nu au cuvinte grele, nu aproximează și ceea ce este cel mai important, nu dau cu bâta-n baltă.
Niciodată un om valoros nu se va lăuda cu rezultatele sale, ci va puncta exact la momentul potrivit, dacă și numai dacă este călcat pe coadă. El în două cuvinte restabilește ordinea faptelor, redefinește ierarhiile dacă acestea au fost deteriorate și face pârtie numai prin două vorbe clare și spuse când trebuie.
Niciodată omul valoros nu face paradă de titlurile pe care le-a obținut chiar și cu sudoarea frunții sau cu forța brațului, pentru că el își știe valoarea și vorba, gesturile sunt suficiente, fără acele lucruri specifice unui ceremonial găunos, care nu spune prea multe, dar care forțează lumea să se poarte convențional.
Șansa mea a fost că am trăit peste 95% din situații numai în compania unor oameni de foarte mare valoare, de la care am învățat enorm și pe care am știut să-i prețuiesc pentru ceea ce erau ei și nu pentru țoalele de pe ei și nici pentru banii lor din pungă. Această vastă experiență mi-a permis să deprind să-mi dau seama că un om are sau nu valoare numai dacă-l privesc în ochi și dacă dau noroc cu el. Că așa stau lucrurile, stă mărturie faptul că toți tinerii cu care am colaborat, fără excepție, au fost selectați după aceste două criterii și n-am dat greș niciodată, ba mai mult, am făcut experimente extreme, care au arătat că într-adevăr alegerea mea de fiecare dată a fost de succes. Între foarte bine și excepțional, în toate cazurile, ei au ales să facă lucruri la acel nivel pe care eu l-am socotit a fi excepțional.
Omul valoros are un calm al lui, nu se aruncă fără să judece și când face ceva, spune răspicat din capul lucrurilor cum va lucra, ce pași va parcurge și care va fi rezultatul.
Omul valoros nu lucrează la voia-ntâmplării, ci are proceduri. dacă nu are proceduri, pe baza experienței acumulate construiește noi proceduri, logice, sigure și de succes, ca să ducă problema la bun sfârșit.
Merită efortul de a învăța să deosebim oamenii de valoare de ceilalți. Este ca și cum s-ar separa grâul de neghină, fără trior, ci din ochi, cu mișcări sigure ale degetelor de la o mână.



(15 aprilie 2017)

No comments:

Post a Comment