Friday, March 24, 2017

Tomescule, bre...

După monstruosul scandal cu vioara Stradivariul a lui Ion Voicu, vioară care nu este de fapt Stradivarius, mă așteptam și eu la niște chestii și mai ales să rămân cu gura căscată. Numai că face  săli și stadioane pline André Rieu cu o vioară care pe lângă că sună de o mie de ori mai bine decît hodorogitura nefolosită zeci de ani. Trebuie recondiționată urgent, undeva la un maestru autentic.
Alexandru Tomescu, violonist despre care Wiki enumeră premii și săli unde a concertat, dar mie mi-a atras atenția premiul din 1995 de la Phenian, Coreea de Nord, are multe concerte în care inițiații apreciază calitățile sale. Ceea ce cântă el acolo sunt chestii prea rafinate, care mă depășesc și tocmai de aceea nici nu mă pronunț nici nu cad pe spate.
Întrucât sunt cu multr mai bătrân decât el și mai am și alte considerente, chiar dacă am nume de rus, mi-am intitulat articolul așa pentru că îi zic:
- Tomescule, brei, ia vioara, vino pe Stadionul Arena National și zi-i tălică în deschidere Deșteaptă-le române, să se încrețească pielea pe toți cei de acolo. Zi-i, nene în pauză Balada lui Ciprian Porumbescu, să izbucnească lumea în hohote. Dacă vrei, bagă și Hora Stacatto a lui Grigoraș Dinicu. Mai pune tot așa ceva măreț și sunt sigur că meciul va fi favorabil României, pentru că tălică i-ai înaripat pe jucători și i-ai făcut pe toi ce te-ar asculta să se simtă pentru câteva ore mai români, mai mândri, mai eroi.
Te org eu, ia-ți inima-n dinți și fă-o!


(25 martie 2017)

No comments:

Post a Comment