Friday, March 17, 2017

Șmecherie sau/și lăcomie

Acum câțiva ani, la o benzinărie pe centura Bucureștilor am făcut un plin de motorină super și după ce am achitat, vânzătorul mi-a dat foarte multe bonuri și niște cartoane. Nu știu de ce, am citit ce era pe carton și am dedus că dacă lipeam bonurile acelea pe cartoane mi se dădea șansa să cumpăr niște electrice reduse cu 60%. Am zis că a dat norocul peste mine, am cumpărat bunurile, căci îmi permitea numărul de cartoane completate. Când am ajuns acasă, am verificat și am văzut că plătisem pe acele produse așa-zise reduse cu 60% cu mult mai mult decât le-aș fi cumpărat de la MEGA IMAGE de la mine din mahala.
Acum, un tabloid celebru oferă șansa de a dezlipi un talon și bineînțeles de a câștiga bani sau produse sau speranțe. Cu banii o fi ce o fi, dar despre produse lucrurile sunt niște puncte de vedere interesante. Cumpărând un exemplar al tabloidului în data de 17 martie 2017, nr. 3094, 24+48 pagini și dezlipind talonul am văzut că am câștigat o reducere la DELIMANO, iar la pagina 9 am găsit și despre ce produse era vorba. Mă tenta BLEMDER ASTORIA 21N1 BLACK, care avusese prețul de 279lei și redus 46% devenea 149 de lei. Acest blender are motor de 400W, vas de 1,5 l, recipient de 500ml. Toacă fructe, legume înghețate, nuci, alune verdețuri și prepară smoothie-uri, supe delicioase sau sosuri.
Curiozitatea mea științifică m-a determinat să intru ăe internet și să caut să văd dacă chiar este o afacere. Intrând pe Internet, am văzut că eMag are nenumărate oferte de blendere, din care am extras câteva, precum:
- Blender Philips Daily Collection HR2100/40, 400 W, 1.25 l, 2 Viteze, Functie impuls, Galben Lime,   183Lei (-30 %), 128Lei
- Blender Vision Chef VTB BLADE 1000, 1000 W, 1.5 l., 279 Lei (-35 %), 179 Lei
- Blender Philips Daily Collection HR2105/00, 400 W, 1.25 l, 2 Viteze, Functie impuls, Alb, 224 Lei
  (-40 %),  134 Lei.
Eu am tras concluzia că blenderul din ziar, este mult prea scump, mai ales că am cumpărat unul prin amazon.de și cu transport cu tot a fost undeva 210 lei, fiind cu mult mai puternic de cel dat drept chilipir în ziar.
Concluzia: nimeni nu face business cu gândul ca clientul să iasă și el într-un beneficiu, oricât de mic ar fi el. Lăcomia comercianților nu s-a dezmințit, nu se dezminte și nu se va dezminți niciodată. Numai că unii fac niște disimulări de tot râsul.




(18 martie 2017)

No comments:

Post a Comment