Wednesday, March 22, 2017

Povestea cu David Rockefeller

Pe vremea când eram student, profesorul meu de management, celebrul Constantin Pintilie, povestea că magnatul David Rockefeller își angajease o echipă de medici pe care o plătea regește pentru a avea grijă de sănătatea lui. La un moment dat magnatul s-a îmbolnăvit, doctorii l-au tratat, s-a însănătoșit respectivul, dar pe acea perioadă salariile lor au scăzut dramatic. Respectivii l-au întrebat pe magnat de ce taman când s-au ocupat să-l însănătoșească sunt prost plătiți. magnatul le-a zis, că el plătește pe doctori să-l țină sănătos, nu să-l facă bine. Profesorul Constantin Pintilie, arăta în acest fel importanța de a previziona a managementului.
Observ acum cum statul român, adică noi, plătim cu bani grei niște specimene care nu fac nimic. Acum toată lumea este deșteaptă și concluzionează despre ce și cum cum riscurile de a nu exista bani pentru mărirea salariilor, alocațiilor de copii și pensiile ălora pe care fostul prezident îi considera asistați sociali, în lipsa sa de respect, de care tot timpul a dat dovadă.
Și eu am avut poziții de management dar nu am acceptat niciodată ca să vină cineva să-mi spună o soluție nu este bună, fără a arăta o variantă mai bună și să demonstreze superioritatea variantei. Mai mult, am solicitat ca cel ce vine cu propunerea să vină în echipă și să se implice. Nu am avut nevoie de chibiți, nu mi-au trebuit niciodată așa-ziși tipi interesanți, superiori prin negările a tot și toate. Și eu am capacitatea să spun 100.000 de chestii care arată că o problemă nu se rezolvă.
Văd consilieri pe colo și pe colo, care trag semnale. mai bine ar trage apa la closete. Când se prezintă, vin să spună că o anumită decizie este greșită. Imediat ei trebuie să spună cum se corectează și să treacă imediat la efectuarea corecțiilor, fără a mai arăta ei cât de zmei sunt de pe margine, prin neimplicare, ca niște specimene de proată factură. Vîd acum cum un tip care a avut în pix deciziile totale, cum acum, pe postura de mare sfătos, când sub linia trasă de el bate vântul, căci realizările sale sunt sublime, dar lipsesc cu desăvârșire.
Atât timp cât în rândurile analiștilor nu se află persoane care să fi îndeplinit funcții importante în stat, cât impostura are dimensiuni ciclopice, minciuna este dominantă și lipsa de onoare este endemică, nu se vor produce salturile cantitative la noi care să ducă spre marele salt calitativi. Și acum, ca și până la aducerea lui Carol I, ne vom zbate în mocirlă, vom mânca la troacă și ne vom împroșca numai cu lături unii pe alții, exact așa cum s-a întâmplat azi la Brussels. Am trăit printre străini și atunci când cineva își vorbește de rău conaționalii, străinii îl taxează ca pe un nenorocit lipsit de onoare, care nu-și iubește patria. Nimic mai mult, nimic mai puțin.
Am și o listă cu 1.000 de primitori de salarii nemeritate și de la stat și de la privat și din societatea civilă, fără a fi de necontinuat, ci doar de scris dintr-o răsuflare.



(22 martie 2017)

No comments:

Post a Comment