Tuesday, March 14, 2017

Acestea, aceasta, acesta și tot așa

Ca la CNN și televiziunile noastre fac transmisii din teren, unele mai nereușite ca altele. M-a șocat transmisia de la New York a Alessandrei Stoicescu din septembrie 2001 după atentate, când destul de experimentata moderatoare m-a enervat teribil cu frecvența cu care a folosit cuvântul efectiv, de parcă limba română ar fi avut trei cuvinte în vocabular și unul dintre ele era acel cuvânt repetat obsesiv. 
Acum, reporterii de teren, tineri sau mai copți, din lipsa lecturii și deci din imaturitate, se aventurează să scrie texte pe care le memorează și le debitează, folosind prenumele demonstrative, cu o frecvență absolut supărătoare. Ca umplutura să le dea răgaz să mai spună platitudini repetă anumite cuvinte. Uneori din studiou știriștii își dau seama și politicoși sau nu, întrerup așa-zisele transmisii în direct care n-au nimic din ceea ce se cheamă transmisii în timp real, adicătelea, când se derulează evenimentele.
La un moment dat am înregistrat pe telefon fragmente plictisitoare de transmisii în care ploua cu aceasta, unde se vorbea de OUG 13. Am abandonat că ar trebui să arăt cine spunea prostiile și în niciun caz nu vreau să fac reclamă la așa ceva.
Oricum, de fiecare dată când aud transmisii de pe teren sau improvizații din stidiourile tv, gândul mă duce la ședințele din anii copilăriei mele când participam adus de părinți și se căuta să fie convinși ai mei de către niște analfabeți veniți de la oraș să se înscrie în CAP cu 0,67ha de teren primit de mama ca zestre.

(14 martie 2017)

No comments:

Post a Comment