Monday, January 16, 2017

Obișnuirea cu ideia de Donald TRUMP

Deși alegerile din USA s-au încheiat de 3 luni, deși rezultatele sunt cunoscute tot de 3 luni, urmăresc pe Dâmbovița compoprtamentul unor analiști politici, dar și cel al unor foști politicieni de vârf și observ că:
- aceștia trăiesc în precampania din USA;
- nu au înțeles că Donald TRUMP a câștigat;
- interpretează eronat viitorul;
- identifică defecte ale învingătorului;
- sunt prea amețiți de rezultat;
- construiesc ipoteze halucinante;
- nu-și dau seama că pe 20 ianuarie lumea va arăta altfel;
- comentează vizitele de la Budapesta;
- chibițează pur și simplu fără idei.
În opinia mea. atât analiștii, cât și vechii politicieni trebuiau deja să se dezmeticească și să caute să înțeleagă că votul americanilor a fost exprimat, că ei l-au vrut pe Donald TRUMP și că în următorii 4 ani Donald TRUMP va fi al 45-lea președinte la Casa Albă, așa cum este el, cu ideile lui, cu forța lui, cu doctrina lui, cu trecutul lui și în niciun caz cu imaginea virtuală pe care fiecare dintre noi i-ar atribui-o. Se vorbește de o schimbare de paradigmă. Se vorbește de contributivitate. Se vorbește de o altfel de politică față de Europa și toate acestea niște analiști politici adevărați ar fi trebuit să le descifreze din discursurile din campania electorală a lui Donald TRUMP, ceea ce nu s-a întâmplat. Nici nu mă miră când văd cine comentează cu patimă ceea ce va fi după administrația OBAMA. Văd insistența cu care se manifestă în public membri familiei OBAMA și văd modul în care știriștii și analiștii îl prezintă pe Donald TRUMP. Eu consider că fiecare dintre noi avem părți bune și părți rele. De ce să ne intereseze numai trăsăturile de caracter negative n-am să înțeleg niciodată. Noi trebuie să știm exact care sunt calitățile lui Donald TRUMP și să vedem cum să ne folosim de ele. Îmi aduc aminte cum un politolog de doi bani, la un post cu 24 în denumire, cocoțat pe un scau de bar, insista pe chestia cu electorii care și-ar schimba opțiunea, exemplificând cu o astfel de situație, când însă balanța era fragilă. Mi-am dat seama cât de limitat era insul, când numărul electorilor favorabil lui Donald TRUMP era covârșitor, nevorbindu-se în niciun caz de schimbare.
I-am mai văzut pe unii, vai steaua lor, care criticau sistemul cu electori, de parcă ei, dâmbovițeni, mioritici și superficiali ar fi avut cum să schimbe ceva, căci credeau ei că acolo se schimbă regiulile în timpul jocului. Acum că mai sunt doar câteva zile până când Donald TRUMP va depune jurământul și până când Jackie EVANCHO va interpreta imnul USA. Probabil vor mai continua discuțiile și opoziția vedetelor de la Hollywood, dar la un moment dat lumea mai trebuie să treacă la treabă. Am certitudinea că o aprofundare a temei se va face și la București, căci ar fi ciudat să se mai vorbească în lunile următoare exact pe tonul de acum. Era o operetă de Isaak DUNAEVSKI cântată în vremea comunismului orientat cu fața spre Moscova. Mi-am amintit-o, pentru că al 45-lea președinte produce o schimbare de paradigmă și pentru națiunile mici, care trebuie să se ajute și singure, într-un context nou și modern.



(16 ianuarie 2017)

No comments:

Post a Comment