Saturday, January 7, 2017

Generalul IARNĂ

Îmi aduc aminte că Silviu BRUCAN, un politolog care a reușit să-i enerveze pe români făcându-i stupid people și adăugând și chestia aia cu învățarea democrației în 20 de ani, a folosit pentru prima dată sintagma generalul IARNĂ. Adică, mai pe românește spui, cine trece bine prin iarnă, reușește și restul. Cine se împotmolește în iarnă, pierde totul. Istoria noastră a arătat bcă așa au stat lucrurile. Anotimpul friguros crează condițiile sau mai exact cumpenele ce trebuie depășite cu calm, cu înțelepciune. Când oamenii sunt în necaz, numai niște nesimțiți mîin tratează de sus, făcându-i bețivi, trântori sau proști. Oamenii în necaz trebuie ajutați. Numai după aceea ei trebuie învățați cum este bine și ceea ce este bine, dar niciodată nu trebuie bruscați. 
Când dacian CIOLOȘ a fixat alegerile în 11 decembrie 2016 a crezut că:
- lasă timp USR să se dezvolte și era corect;
- pe frig oamenii bătrâni nu ies din casă și nu vor vota PSD.
calculele au fost greșite pentru că votul spre stânga l-au dat exact cei pe care se miza că vor fi spre dreapta. Dar generalul IARNĂ nu a răspuns la apel și Dacian CIOLOȘ va fi mulțumit numai că a dat posibilitatea USR să se structureze și să se dezvolte. Grupul țintă l-a cam greșit. Dar acum generalul IARNĂ a venit, s-a așezat în fotoliu și acum dă ordine, precis, cu convingere, iar cei din jurul lui nu au decât să se supună. Zice el -25 grade,, toți sar drepți și la -25grade acționează sau nu. dacă acționează, generalul IARNĂ doar va încrunta din sprâncene. Dacă însă oamenii, supușii lui își vor arăta neputința și indecizia, clar că va fi neiertător. Câtă dreptate avea Silviu BRUCAN! Îmi revin în minte frânturi dintr-o poezie:
Feseni-m-aș și n-am cui,
Feseni-m-aș Silviului...
Mi-ar părea bine dacă cineva s-ar milostivi și mi-ar trimite toată poezia, căci tare mișto a mai fost, dar nu mi-am închipuit ca să mai fie nevoie de ea după 27 de ani.


(07 ianuarie 2017)

No comments:

Post a Comment