Friday, January 13, 2017

Episoadele 1,2,3,..., Ț ale lui GHIȚĂ

Mă uimește superficialitatea cu care sunt primite filmulețele lui Sebastian GHIȚĂ, pentru că nu am văzut nicio clipă o analiză din punct de vedere tehnic și structural a acestora. S-a urmărit doar elementele de scandat, de can-can, de bârfă și mai ales senzaționalul, pentru că ratingul este esența mai ales în cazul postului său de televiziune.
În opinia mea trebuie analizate următoarele aspecte:
- duratele episoadelor, pentru că pregătirea unui episod înseamnă foarte multe, mai ales pornind de la faptul că Sebastian GHIȚĂ este aici scenarist, regizor și interpret; experiența arată că la un minut de film trebuie în general cal 1-2 ore de pregătire, ceea ce ănseamnă că un episod a fost pregătit și a fost filmat în total cam în  2 zile;
- erorile făcute de Sebastian GHIȚĂ la citirea textelor dar și atunci când vorbește liber sunt foarte rare, chiar spre zero, ceea ce înseamnă că textele sunt cunoscute, sunt repetate și mai ales au o intonație ce vizează exercițiu de oratorie;
- studioul în care sunt realizate filmele nu este improvizat 100%, ci este o construcție austeră, iar lumina este astfel pusă încât personajul care interpretează să nu fie în prim plan, ci vocea sa și cel mult gesturile pe care Sebastian GHIȚĂ le face;
- autorul total al episoadelor, Sebastian GHIȚĂ știa cu exactitate ce face și are la bază o regie bine definită, având un crescendo bine calculat, din moment ce au fost mai întâi afirmații, apoi filme neclare, apoi fotografii și în finalul episodului 7 au apărut documente;
- așa cum stau lucrurile, Sebastian GHIȚĂ și-a elaborat o strategie cu mult timp înainte, a lucrat asistat, pentru că ideia de a păstra facturi de a da senzația că le-a găsit din întâmplare, a fost semnalul că în episoadele următoare vor apare chestii mai clare, mai convingătoare;
- niște specialiști în ale televiziunii au tot ce trebuie pentru a răspunde dacă la înregistrarea episoadelor a existat o echipă și am senzația că profesionalismul cu care sunt realizate, elementele de montaj, și sunetul și alternările de planuri dovedesc că nu este făcut nimic într-un garaj, de un amator care își potrivea telefonul mobil doar-doar va apare cu chipul întreg în imagine;
- omul care a dus în paradis 100 de milioane de USD, care își riscă cele 13 milioane de pe cauțiune acum lasă o dâră puturoasă în urma lui și și-a calculat toate mișcările la milimetru, încât el crede că finalul va fi cu happy end pentru el, lucru de care nu prea sunt convins.
Cred că trebuie făcută o analiză mult mai detaliată a ceea ce înseamnă Sebastian GHIȚĂ, pentru a se vedea dacă este un solitar sa nu, dacă tot ceea ce a făcut este din proprie inițiativă. Chiar dacă el a avut foarte mulți bani, chiar dacă el a căutat să fie omul cu multe relații care își face prietenii în sfere foarte înalte, a mai vrut o chestie, care mie personal mi se pare ciudată. Este vorba că el s-a vrut a fi un fel de Deus ex machina, care nu intermediază, ci intervine să soluționeze probleme de nerezolvat, cu puteri magice. Acest Deus ex machina este prezent în momente cruciale pentru istoria noastră modernă și știe cum au fost luate decizii, chiar el participând la influențarea deciziilor. Știam că sindicatele comuniste erau curele de transmisie între popor și partid, dar acum am aflat că însuși actorul din serialul Young and restless s-a oferit să joace rolul de curea de transmisie când a zburat cu avionul pentru semnăturile la un raport de albire sau în a exprima o dorință. Ambele, zice actorul., au devenit realitate. Nu cred că un singur om are atâta putere de convingere să facă ceea ce a făcut foarte tânărul Sebastian GHIȚĂ, care a avut inclusiv echipă de baschet. Cred că el a fost creat, consolidat exact pentru a face exact ceea ce a făcut, adică succes, poziție, putere, filme și o fugă pe muzica lui Johann Sebastian Bach.




(13 ianuarie 2017)

No comments:

Post a Comment