Monday, January 23, 2017

24 Ianuarie, măreață zi!

Pe vremea când eram elev, nu exista 1 Decembrie 1918 pentru că în cartea mea de istorie nu exista nici Carol I, nici Ferdinand, nici Calor II și nici Mihai. La Atheneul Român mozaicurile erau acoperite și dat cu glet peste ele. Eu am învățat despre Al. Ioan Cuza, despre monstruasa coaliție, despre răscoala de la 1907, apoi despre 23 August 1944 și multe detalii despre congresele PMR.
De 24 ianuarie, se aniversa Ziua Unirii, căci nu exista atunci decât o singură unire, aceea de la 24 Ianuarie 1859. Îmi aduc aminte că eram elev și școala mea a organizat o serbare în cinstea Unirii la Căminul cultural și mie mi-a venit în minte acea zi, în care eu ca prezentator am zis: azi este 24 ianuarie. Se împlinesc 101 ani de la Unirea Moldovei cu Țara Românească. Cu ocazia acestei aniversări... Azi președintele meu a vorbit de comemorare și mă tot întreb cum de s-a schimbat așa lumea, că eu sărbătoream în acel 1960 de Ziua Unirii, iar acum se comemorează. Dar mă mai mir și cum de Paști se cântă folosind mormânturi în loc de morminte cum cântam eu când copil fiind mergeam în biserică la Înviere. Se schimbă lumea, bag seamă și eu nu-i țin pasul, vai de capul meu...

(24 ianuarie 2017)

No comments:

Post a Comment