Tuesday, December 20, 2016

Viorel RISTEA, un culturist care a fost

Despre culturistul Viorel RISTEA îmi propusesem să scriu mai demult, dar din lipsa unor date concrete despre palmaresul său, am amânat și am continuat să caut noi și noi elemente. Am accelerat și m-am apucat scriu despre culturistul Viorel RISTEA, doar din cauză că a apărut un filmuleț despre care nu vreau să scriu. Știu că noi ortodocși avem o vorbă: de morți, numai de bine.
Din literatura din mediile virtuale am aflat că Viorel RISTEA a participat la o serie de competiții cu culturiști în USA. 
În țară, l-am găsit câștigând locul al II-lea de la categoria 100kg, de la Memorialul Popa Anatol din 2007.
Am analizat poze din antrenamente, din concursuri, videoclipuri și concluzia este că:
- Viorel RISTEA era un culturist profesionist adevărat;
- Viorel RISTEA avea cultul pregătirii la nivel de detaliu;
- Viorel RISTEA făcea eforturi deosebite pentru a fi cel mai bun;
- Viorel RISTEA știa să lucreze astfel încât proporțiile lui să fie perfecte;
- Viorel RISTEA era dăruit 100% culturismului;
- Viorel RISTEA avea simțul competițiilor de înalt nivel;
- Viorel RISTEA este reprezentat în clipuri cu un program liber de excepție;
- Viorel RISTEA în clipul de la MUSCLEMANIA NOV 2010-LAS VEGAS -USA;
- Viorel RISTEA a fost o prezență și știa să se pună în evidență prin comparații;
- Viorel RISTEA știa să muncească nu numai la sală, ci și la serviciu;
- Viorel RISTEA  a făcut eforturi supraomenești pentru a ajunge foarte sus.
În anul 2012 Gherghel Radu a prezentat un program foarte reușit la prima ediție lathe best round Memorialul  Viorel Ristea, aflat la prima ediție, când dintre cei care prezentau programe artistice era ales cel mai bun program și i se acorda premiul acestei noi competiții, care era parte din concursul Tiger Classic.
Despre Viorel RISTEA trebuie scris exact așa cum stau lucrurile, când a început să facă culturism, cum îi decurgea viața lui de sportiv profesionist, cu antrenamente, cu concursuri și mai ales care era tehnica lui de antrenamente de dinainte de competiții. Îmi doresc să adun cât mai multe date despre cluburile unde el s-a antrenat, unul fiind Body Gym Deva. Aș vrea să am date privind parametri săi biologici de culturist, înălțime, greutate, circumferințe brat, piept, talei, coapsă, gambe. Pentru un culturist așa de mare, aș dori să știu de ce i se spunea Schwarzenegger de România. El a murit prea tânăr, la 28 de ani, departe de țară, înainte de a participa la o mare competiție de culturism, fiind familiarizat cu exigențele americane în domeniu.

(20 decembrie 2016)














No comments:

Post a Comment