Thursday, December 22, 2016

Victor CIORBEA așa cum este el și nu altfel

Imi aduc aminte de întrebarea încuietoare pusă de Victor CIORBEA, contracandidatului Ilie NĂSTASE, generalului Ilie NĂSTASE, legată de numărul sinucigașilor din București. Cineva îl in struise pe Victor CIORBEA să zică așa ceva, exact cum Emil CONSTANTINESCU însoțit de gestul acela larg cu ochelarii l-a întrebat pe Ion ILIESCU dacă crede în Dumnezeu. Așa a ajuns fostul lider sindical primar al Capitalei, de unde a fost extras și uns premier al Convenției Democratice, ăia cu reclama de bere cheia e la tine.
I s-au făcut nenumărate reproșuri legate de ineficiența sa, fiind doar un salt de la lider de sindicat spre o funcție de cu totul  altă natură și complexitate. Ședințele conduse de el erau foarte lungi, ineficiente și nu urmau o linie pentru că spusese prezidentul lor că aveau 15.000 de specialiști și vor face rahatul praf în 200 dezile, când de fapt nici 200 de specialiști nu aveau, iar 15.000 de zile era un termen foarte optimist.
După ce a ieșit din politica mare apărea pe la televiziuni și se recomanda ca veșnic doctorand, ceea ce m-a enervat la un moment dat. Am intrat în dialog cu personajul și m-a enervat foarte tare cum mi-a vorbit, el un enisprăvit, mie care totuși aveam un titlu științific și mai eram și full profesor, neobrăzatul de el. Mi se făcuse o scârbă ca l-am lăsat în plata Domnului de nefericit, crezîndu-l epuizat definitiv din punct de vedere politic. A fost însă readus în prim plan devenind avocat al poporului. Câteva din luările lui de poziție mi s-au părut decente și mi-am zis că m-am înșelat. Dar atitudinea lui când a făcut dovada că nu a ieșit nicio clipă din rolul pe care l-a jucat imediat după Revoluție, când era cerut să joace în piesă în rolul cu sindicatul.
Am văzut cum a reacționat Victor CIORBEA de pe poziția sa de avocat al poporului, ceea ce m-a nemulțumit pe mine II total, având așteptări cu mult mai mari. Ezitarea sa argumentată sindicalist, ca proces de temporizare va avea costuri foarte mari, cu mult mai pari decât totalitatea erorilor de decizie ale guvernului pe care l-a condus. Deja lucrurile se văd. Regret. Am totuși o întrebare: Victor CIORBEA și-a luat doctoratul, în sfârșit. Iar mi-am adus aminte de cum mi s-a adresat acest nefericit și iar mă apucă nervii...


(22 decembrie 2016)

No comments:

Post a Comment