Thursday, December 22, 2016

Un sfat de la marele Geo Vasilescu

Geo Vasilescu a fost:
- un pare profesor de statistică;
- în două rânduri decan la Cibernetică;
- șef de catedră;
- arbitru de fotbal la divizia A;
- un mare domn.
El era unul dintre cei trei oameni speciali de la care am acceptat sfaturi și soluții, pe restul i-am tratat cu indiferență ca să nu spun altfel, că mi-am propus să nu fiu vulgar sub nicio formă pe acest blob. Pe vremuri când toată lumea știa că alerg și fac și maratoane, profesorul Geo Vasilescu m-a întrebat cum procedez când fab duș.
I-am explicat și m-a corectat. Mi-a spus cauza din care mulți fac atac cerebral în apă. Deci, după ce omul face un efort foarte mare și este încălzit și vrea să facă duș rece procedează astfel:
- introduce sub jetul de apă rece antebrațele și le freacă bine:
- introduce sub dușul rece picioarele de la genunchi în jos și freacă bine;
- progresează cu brațele, dar freacă bine zonele atinse de apa rece;
- face același lucru și cu picioarele, frecând cu palmele zonele atinse de apa rece;
- spală cu apă rece fața și o freacă cu palmele;
- urcă jetul de apă de la trunchi în sus și continuă să frece cu sârg corpul;
- în penultima parte jetul de apă atinge spatele și cât de mult este în stare, va masa cu mâinile;
- ultima zonă este scalpul, fără a uita să frece părul foarte bine cu mâinile.
Este important ca și după ce se termină dușul, cu un prosop uscat să se șteargă corpul energic. Numai în acest fel se crează condițiile evitării unor situații neplăcute. Am experimentat și a mers. Din copilărie știam eu ceva. După ce alergam, un copil de turc din Medgidia mi-a zis că este neapărat obligatoriu să pun apă rece acolo unde se măsoară pulsul la încheieturile mâinilor. Așa am făcut întodeauna și nu am răcit, deși nu știu dacă asta era sau eu eram mult mai rezistent.
De la profesorul Geo Vasilescu am învățat multe, dar știu că treaba cu răcitul am rezolvat-o zic eu datorită sfatului pe care mi l-a dat și de câte ori merg la sală, fac mișcare, fac saună, fac duș, oblligatoriu am ritualul cu dușul rece, exact așa cum el m-a învățat, deși au trecut multe zeci de ani de atunci.

(22 decembrie 2016)

No comments:

Post a Comment