Friday, December 23, 2016

Reclame lungi, mincinoase, redundante, enervante și etc...

Datorită faptului că din reclame se câștigă mulți bani și nu necesită ca la chirurgie o înaltă specializare și multă învățătură, dar nici tehnologii costisitoare, oricine vrea își face o firmă de publicitate, ca să nu mai zic, firmă de consultanță pe probleme electorale, iar cât de prost și neprofesionist lucrează, se vede de la o poștă. Lipsa de talent și de inteligență se răzbună amarnic, profund, definitiv și ireversibil.
Reclamele sunt lungi și fără zvâc, au o proză jalnică, texte în neconcordanță cu imaginea. Când cineva citește elementele de pe rețete ce se referă la restricții o face prea repede și trunciat.
Reclamele sunt plictisitoare pentru că prezintă niște banalități cu prea multe vorbe, crezând că detalierile ar fi necesare. Se mai face o greșeală prin faptul că se insistă asupra unor chestii cu tâmpenia aia ați înțeles bine, de parcă enormitatea zisă este de domeniul fantasticului. 
Reclamele enervează prin faptul că sunt făcute undeva și cei ce fac traducerea sunt necunoscători ai limbii noastre, iar actorii nu șin de accentul românesc deși vorbesc românește cât de cât.
Reclamele sunt inutile că oricât ar fi repetate, lumea știe că produsul e prost, noncalitatea propagându-se cu viteza luminii, în timp ce reclama penetrează cu viteza melcului.
Reclamele fac rău pentru că enervează și duc la creșterea inutilă a tensiunii, știut fiind faptul că oamenii știu că toate produsele la care se face reclamă sunt proaste, dacă nu chiar foarte proaste. Nu-mi amintesc să fi văzut reclame penibile despre să zicem încălțări sau haine Lacoste sau Paul&Shark.
Reclamele sunt mincinoase pentru că sunt așa de înfrumusețate produsele și li se pun în cârcă atâtea calități încât chiar crede cineva că acele produse . Am luat plasă cu niște panarame de produse, că nici nu vreau să mai aud de ele.ând singure. A apărut acum un parfum. Îl voi cumpăra pentru că știu despre ce este vorba. Nu mi-a trebuit nicio reclamă.
Reclamele sunt redundante întrucât se repetă niște banalități la disperare, iar cei care formează publicul sunt atât de penibili încât credibilitatea lor este zero. Unele reclame sunt traduse și acest lucru dă foarte rău că nu există sincronizare. Cât de jegoși trebuie să fie cei ce practică o astfel de  metodă de procedează astfel, crezând că oamenii sunt fraieri și nu se prind.
Reclame lungi, mincinoase, redundante, enervante și etc... pentru că multe sunt făcute de neprofesioniști. Așa cum oricine se autointitulează jurnalist sau poet sau scriitor sau cântăreț de muzică pop, tot așa oricine care are un calculator și știe un pic de grafică, se autointitulează autor de reclame, designer sau nici eu nu mai știu cum, tot un fel de artist. În Ro, de la Revoluție încoace nu-mi amintesc să fi văzut două reclame inteligente. Cele mai multe au un penibilș strident, dureros și în loc de a fi vulcanic este tern.
Rxistă și reclame de calitate, dar le numeri pe degete într-o lună, deși zilnic reclamele proaste ne inundă viața și ne torturează mai rău ca în Evul Mediu când vrăjitoarele erau arse pe rug.
Cu alte cuvinte, sunt atât de puțini cei care știu să facă reclame încât cred că cei mulți ar trebui să aibă la obiectul de activitate construitul de anti-reclame, căci prin tot ce întreprind, cu așa ceva se ocupă. TReclamele pe care le dau ei la tv sau apar în reviste și ziare sunt de un primitivism agresiv, lasciv, obscen și grotesc, drept care de fiecare dată conchid că produsul căruia i se face reclamă este cu adevărat fără calitate, că evenimentul este o porcărie.

(23 decembrie 2016)

No comments:

Post a Comment