Monday, December 26, 2016

Nostradamus de Dâmbovița

Nostradamus de Dâmbovița nu s-a născut însă, pentru că ar trebui să fie prea inteligent să scornească niște fraze sau versete care prin interpretare să ducă la concluziile care convin fiecăruia. Eminescu a strâns toată inteligența de dinaintea celor 1000 de ani, iar următorul geniu, după calculele mele se va naște abia prin 3850, căci consumarea inteligenței în chestii fără rost va face să se amâne cu încă 1000 de ani amariția, deci vor fi nevoie de 2000 de ani. Credeam că Silviu Brucan a zis ceva și am zis că el este Nostradamus de Dâmbovița. Avea chiar o emisiune la PRO tv cu Amintiri despre viitor. Numai că a zis că vom fi și noi oarece în 20 de ani, ceea ce nu s-a adeverit în anul 2009 când a venit sorocul. Am concluzionat eu că sunt necesari 200 de ani. Pentru un Nostradamus e prea mult un ordin de mărime, mai ales că acum timpul probabil se prognozează la milimetru pentru 2 sau 3 zile.
Acum în era informatizării acel Nostradamus de Dâmbovița ar trebui:
- să aibă un pic de geniu;
- să nu fie un autodidact;
- să nu fie un ignorant;
- să spună și lucruri frumoase;
- să abordeze teme noi;
- să vorbească în termenii mileniului tre;
- să construiască, nu să prevestească;
- să nu se ocupe de sfârșitul lumii;
- să fie foarte aplecat;
- să nu dea impresia că e deasupra muritorilor, el însuși fiind astfel;
- să fie înțelept, nu doar să pară a fi;
- să fi realizat ceva la viața lui ca să fie urmat;
- să aibă aură de muritor special;
- să nu se drogheze;
- să.
Gigi Becali nu este un Nostradamus.
Ion Iliescu  nu este un Nostradamus..
Traian Băsescu  nu este un Nostradamus.
Adrian Năstase  nu este un Nostradamus.
Elena Udrea  nu este un Nostradamus.
Spun toate acestea pentru că nu Argeșul se varsă în Dâmbovița, ci invers, iar cursul Dâmboviței este dinspre munții Făgăraș spre câmpie pe lângă Budești și nu dinspre Budești către Curmătura Oticu. La noi, Nostradamus de Dâmbovița ar trebui să știe foarte bine să lucreze cu un procesor de texte, cu excel și cu software matematic pentru a-și verifica porgmnozele. Acum nu mai merge cu fraze construite cu un limbaj arhaic, pentru că fizica, dar și medicina modernă are explicații științifice la foarte multe fenomene pe care oamenii le considerau miracole. Nostradamus de Dâmbovița nu trebuie să fie nici un bătrân cu barbă albă năclăit nici măcar o vrăjitoare persuasivă, cu aere de femeie cultă, binevoitoare până pică banul prin arta prostirii disperaților. Nostradamus de Dâmbovița este lângă noi, dar încă nu s-a autoevaluat pentru a-și descoperi valențele speciale cu care este înzestrat de natură. Opera lui va fi de o cu totul altă factură și niciodată nu va fi auzit că a prevestit ceva, după ce acel ceva s-a produs, așa cum fac foarte mulți falși prezicători care spun că ei au prezis nu știu ce și mai au și nesimțirea să apară pe la emisiuni tv cu minciunile lor. Nostradamus de Dâmbovița nu va spune niciodată că nu-și prezice numerele la LOTO să se îmbogățească pe motive de moralitate. Am credința că Nostradamus de Dâmbovița nu va vorbi nici în versuri, nici în pilde, nu va fi amenințător și nici nu va ridica mâna dreaptă cu degetul arătător spre oamenii pe care-i consideră păcătoși ce trebuie pedepsiți. După părerea mea, Nostradamus de Dâmbovița va fi cel care va spune marile adevăruri poporului român. Mi-aș da eu cu părerea cam care ar fi primul adevăr pe care Nostradamus de Dâmbovița ar trebui să-l spună, dar mă abțin din motive strategice. Nu este nici ceva despre iubirea de aproape, nici despre cinste, nici despre anotimpurile care nu seamănă unul cu altul, ce despre un cuvânt format din 5 litere, cuvânt care începe cu litera m, se termină cu ă și în interior conține consoanele n și c. Deja am spus prea multe. Care este cuvântul, aș vrea să văd dacă cineva îl ghicește, că despre lucru foarte greu vorbește el.

(26 decembrie 2016)


1 comment:

  1. Deveniți mult mai interesant! Aducând în discuție un „Adam al nostru”, de Dâmbovița, încă preocupat de teoria marxistă a valorii vă trădează un vechi crez. Dacă acum vreo patru decenii aș fi fost studentul dumneavoastră am fi „muncit” în „EXCEL” și i-am fi dat credit și lui John Naisbitt, autorul „Megatrends” prin 1982, că valoarea poate fi dobândită prin cunoaștere, „truda”, „arbeitul” ar fi preluate de roboți, preocuparea umană devenid „job”. Cine poate câștiga un contract de prestări servicii cu statul în zilele noastre? Cei ce cunosc meserie ori cei ce cunosc oameni? Asta este problema cel mai greu de rezolvat, interpretările „profeților” sunt scenarii, de regulă de tip SF, baza cunoașterii se rezumă la adevăr că astfel ajungem acolo unde s-a oprit Isus, „Eu sunt calea, adevărul și viața.” Din experiența de-o viață m-am deprins cu „rutina” am memorat un întreg sistem și l-am așezat în EXCEL, e drept, sunt extrem de pretențios, cer toate documentele care se referă la mișcări de bunuri și bani, chiar și notă telefonică pe care mi-o însușesc la data producerii fenomenului, dacă s-ar putea preciza și ora și minutul ar fi perfect, aș putea să-i ofer unui administrator de entitate economică un tablou zilnic din care să-și extragă starea materială precum o gospodină dispusă să cumpere din piață tot ce are nevoie cu bani cât mai puțini pentru a pregăti o diversitate de bunătăți. Extrapolați! Dacă premierul unei țări ar avea astfel de informații, centralizate la nivel național până în cele mai mici detalii, în fiecare dimineață, cum se va mișca întreaga economie? Am „croit” un astfel de sistem ce va ucide milioane de „experți” și „analiști”, la fel de tare precum motorul care poate funcționa cu apă, inventat de un băcăoan! Mult succes domnule profesor! Dacă vreți să vă amuzați urmăriți circul de la România TV în noaptea dintre ani, poporul nu mai vrea pâine, se poate sătura și cu circ...

    ReplyDelete