Thursday, December 1, 2016

Interviu cu Dan STĂNESCU


Am scris despre Dan STANESCU un articol intitulat Un record absolut:750 flotari pe scaune, în 02 iulie 2016, care se afla la adresa: 
http://ionivan1947.blogspot.com/2016/07/un-record-absolut750-flotari-pe-scaune.html 
Acum am discutat cu el și am căzut de acord să fac un interviu, pentru că mi se pare foarte nimerit să stau de vorbă cu un mare campion, pentru a descifra câteva din secretele muncii lui, care l-au dus la performanțele deosebite pe care le-a obținut. Am notat   DS pentru Dan STANESCU și II pentru Ion IVAN.
II: Ce a insemnat anul 2016 pentru tine?
DS: Anul 2016 este un an de referință datorită aspectului ca am creionat doua recorduri omologate 
 internațional și anume 500 flotări pe doua scaune în 16 minute și 30 secunde și 750 flotări tot pe       scaune în 26 minute și 40 secunde. Din pacate pe 27 noiembrie curent, am ratat cu 3 flotari     recordul național la o serie și am realizat doar 145 flotări într-o singura serie. Anul 2016 a fost un an plin de muncă dar și de satisfacții. Chiar și accidentat sunt acolo sus. Nu capitulez caci muncesc mult și voi fi mereu în formă.
II: Ce obiective ai pentru 2017?
DS: Referitor la ce va urma și anume 2017, voi continua sa ma antrenez și cînd voi fi pregatit voi face în public cele 500 flotări diamant  pe care le am pe youtube în 17 min și 40 secunde.
IICe safturi dai celor care doresc să se apuce de sportul care te-a consacrat? 
DS: Mereu am încurajat tinerii spre mișcare în detrimentul calculatoarelor sau butonării pe telefoanele mobile. Nu conteaza tipul mișcării.... Activitatea practică e sfântă.
Muncești cu răbdare și construieșit metodic un viitor cât mai palpabil ca și funcționalitate și abilitați. Latinii au o vorbă: mens sana in corpore sano.
II: Cât de mult lucrezi într-o zi?
DS: Munca e de 12 ore minim. Fac antrenamente la nnumăr de flotări, dar minim 1000 flotări.
II: Cum îți stabilești obiectivele?
DS: Obiectivele le stabilesc aleatoriu. Uneori sunt impuse de moment.  Recordul de astazi am fost anuntat acum o saptamina să-l fac. Atât am putut.
Astazi am executat 10 serii de 50 de flotări ca încălzire. Apoi am executat 10 serii cu câte 150 de flotări. Am fost foarte obosit de pe drum și am venit  direct la muncă. Am servici de unde iau salariu să am din ce trăi eu și familia mea. Momentan sunt tot  la munca și după aceea mă voi antrena ca de obicei.
II: Îți cunoști adversarii din competiții?
DS: Suntem putini. Doar doi am trecut la peste 2000. Deci, normal că ne cunoaștem foarte bine. Numai dacă apar oameni noi ar fi o problemă, dar ne dăm seama imediat de ce sunt în stare noii veniți.
II: Care este recordul care ți-a adus cele mai mari satisfacții?
DS: Când am executat 2369 de flotări intr-o oră. 
II: Care sunt tipurile de flotări pe care tu le faci? La fiecare dintre ele  la ce record personal ai ajuns?
DS: Execut flotări normale, pe scaune și diamant.
La flotările pe scaune am executat 500 flotări  în 16 minute. La flotările la normale am executat 1500 în 42 minute. Flotările normale au fost  2369 într-o oră. La flotările diamant am pus pe youtube un film cu 500 de flotări executate  în 17 minute și 40 secunde Tot pe scaune am executat 750 în 26 minute șii 30 secunde cum am mai spus. 
II:  Nu te plictisești? Ce îți aduce nou fiecare antrenament că toate au tot flotări? 
DS: Mereu am în plan să mă autodepășesc. Asta e motivația zilnică.
II: Care sunt cele mai grele flotări pe care  le-ai făcut?
DS: Flotările diamant sunt cele mai grele  ca solicitare triceps, coate și ca repercursiuni. Oricum toate sunt frumoase și sănătoase dacă le faci cu pasiune și cu poziția corpului corectă. Complexitatea e importantă, dar frumusețea sportului este esențială. um bine sublinia Pierre de Coubertin important este să participi în a practica un sport. Revin la  proverbul:  mens sana in corpore sano...Deștepți mai erau și latinii în acele vremuri. 
II: Ai un elev al tău care te urmează în ceea ce faci?
DS: Am un copil care vine mai des la antrenamente. Îl cheamă Emy, dar e prematur să mă pronunț. Am clienți din hotel care vin regulat și care fac progrese consinderabile.  Îi virusez, vorba vine, cu flotări. Viața e așa de frumosă încît trebuie să mulțumim lui Dumnezeu în fiecare clipă E un sport în care nu se fac bani, dar atunci cînd sunt copii care te caută să le povestești din experiență și să aplice și ei, asta  face toți banii din lume. Fără puterea exemplului suntem în derivă. Avem prea multe nonvalori prezentate  la tv. Hai să echilibrăm balanta prin exemplele noastre de dăruire. Dacă tinerii vor urma calea sportului va fi fantastic/ Noi încercăm să dăm exemplul viu. Dacă reușim să motivăm e super.
IIFlotările din stând în mâini? Cate execuți?
DS: Făceam serii de 10 astfel de flotări lîngă perete. 
II: Te-ai gândit să execuți Full planche?
DS: Am și un clip video cu așa execuții. Am făcut flotări și în pumni. Cam tot ce se poate am făcut. Implicit și dipsuri am făcut.
II: Cu cât timp înainte începi pregătirea participării la un concurs?
DS: Este foarte greu de zis. Eu lucrez  mult la antrenamente și am obiective acoperitoare. Competițiile nu se anunță la date fixe așa cum sunt la alte sporturi, să se știe cu multe luni înainte. Dacă eu îmi fixez obiectivul mă anunț și trec la execuție în piblic pentru a egala sau doborî un record. Dacă se anunță o competiție și eu sunt pregătit merg. De regulă știu cam la ce să mă aștept în cadrul fiecărui concurs.
II: Am văzut că ai apărut la televiziuni, dar și în presă. Cum vezi prezența sportivilor în mass-media?
DS: Din punctul meu de vedere, aceste apariții sunt benefice atât timp cât reușim să atragem cât mai multă lume să treacă să facă mișcare. Flotările nu necesită nicio investiție. Totul este să vrei să le faci.
II: Sunt sigur că și la anul vei fi în centrul atenției cu flotări și vei doborî noi recorduri..
DS: Și eu mă străduiesc să fiu cât mai bun. De aceea mă antrenez fără întrerupere și țintesc de fiecare dată mai sus, tot mai sus.
II: Dan STĂNESCU îți mulțumesc foarte mult pentru că ai acceptat să stăm de vorbă. Eu te consider un mare campion și un fenomen al flotărilor. Așa te vreau și în 2017 și în toți anii ce vor veni!
DS: Și eu îmi doresc același lucru.
II: Baftă! Pe curând!




(02 decembrie 2016)

No comments:

Post a Comment