Thursday, December 22, 2016

Becali dixit: ???

Becalii Gigi sau Jiji cum îi spun unii, latifundiarul din Pipera, războinicul luminii cum îi place să fie supranumit, deși a zis că nu mai vrea să audă de politică după ce a ieșit din pârnaie, ca deținut politic zic eu, s-a trezit vorbind spunând despre propunerea lui Liviu Dragnea niște chestii care nu arată că este iubitor de Dumnezeu, dacă are gânduri urâte față de un seamăn al lui, păcătuind amarnic.
Știu că a fost pictată pe o biserică era portretul unei femei, care făcuse danii, miluise oameni. Vroia să se spele de păcate. Numai că n-a fost iertată. Până nu a fost mâncată de viermii nu și-a dat sufletul. Orice ar face Gigi Becali, dacă a greșit, dacă a păcătuit și nu va fi iertat, atunci vorbele urâte nu mai au nicio valoare. Dar el păcătuiește și păcătuiește și spune multe, fără să țină seama cine este el. Eu nu am uitat cum dorea să cumpere suflete prin faptul că plătea bănet cu grămada pentru toți cei ce reciteau anumite versuri. Și chiar el cânta muzică religioasă, dar ceea ce făcea cu fotbalul, tot lucru rău făcea. Azi este în 22 decemnu mai este mult până la nașterea Domnului, când Becali va apare plin de evlavie, făcând cruci va merge spășit. Eu nu l-am crezut pe acest om niciodată. Omul care a mers la băută, care a cântat, omul care a jucat ca M.J. și care l-a iertat pe Borcea deși el nu este El, ci un muritor oarecare. Omul care s-a lăsat pictat, care s-a lăsat așteptat, s-a lăsat cântat, s-a lăsat sorcovit, s-a lăsat furat, nu merită decât o privire tăcută, nu disprețuitoare, dar rece.
Eu știu de la studenții mei niște ziceri:
- stăpânul rău face sluga hoață;
- unde scuip nu ling;
- o slugă nu va fi niciodată boier.
O, câte m-au învățat pe mine niște tineri pe când mergeam prin baze de practică în agricultură și noi munceam, iar țăranii jucau la nunți și umblau beți turtă pe ulițe fie pe jos, fie în căruțe.
Ori ce-a zis Becali? Multe a mai zis Becali. Așa scriitor cum este el, cu nenumărate cărți publicate, are un drept în plus peste mine pentru viteza cu care a elaborat  lucrări științifice. Dar a fost în pârnaie și acolo aerul are alte valențe de inspirație, născătoare de inspirații. Acum tac. Becali dixit oarece, dixit, dixit și.



(22 decembrie 2016)

No comments:

Post a Comment