Sunday, November 27, 2016

Generația rezumatelor iese la rampă

Generația rezumatelor iese la rampă, dorind să candideze pentru a deveni deputați sau  senatori în Parlamentul României. Știam eu ce știam, dar cu fiecare zi care trece, mă conving că am dreptate și că generația rezumatelor dacă vine la putere, va fi un real regres pentru toată lumea, căci nu are soluții. Am avut ocazia să colaborez cu unii membri ai generației rezumatelor și dezamăgirea a fost totală pentru că:
- ei au învățat rezumate;
- au fost apreciați după cum reproduceau texte scrise de alții;
- li s-a suprimat orice urmă de inițiativă și creativitate;
- singurul lor mod de a fi este să lipească texte memorate;
- au credința că la orice problemă merge o soluție general-valabilă.
Am fost pus în situația să lucrez strict pe o problemă cu niște membri ai generației rezumatelor. Am dorit să analizăm stabilitatea unui produs software. Am discutat ceea ce este aceea stabilitate, cum se pune în evidență, cum se măsoară gradul de stabilitate și care sunt modalitățile de a crește stabilitatea. A rămas ca persoanele cu care colaboram să ia fiecare un produs software la alegere și să studieze stabilitatea, rezultatul fiind o pagină scrisă în word.
După vreo patru zile am avut surpriza să constat că toate persoanele, dar absolut toate persoanele au dactilografiat pagina fiecare și aveau acolo:
- câteva rânduri despre escaladarea unui munte;
- tot câteva rânduri despre cum se face mămăliga;
- o descriere pe câteva rânduri a meciului România-Grecia;
- câteva rânduri despre filmul Nașul.
Nu era nimic despre stabilitate. Alții aveau tratate tot așa disparate chestiuni care nu aveau nicio legătură între ele și cu atât mai puțin cu stabilitatea produsului software ales. Toate încercările mele au fost fără succes. Împreună am scris la liniuță niște chestiuni. Când i-am lăsat să lucreze singuri, dezastru. Am fost obligat să întrerup colaborarea, considerându-mă învins. Termenele erau prea strânse ca să fac eu schimbări majore în gândire.
Am o explicație. Profesorul recuiită 6 pagini. Elevul memorează 3 și recită o pagină. La examen la limba română elevul învață 40 de rezumate, la istorie mai învață 20, la geografie învață 25, iar la matematică învață 50 de tipuri diferite de probleme, el trebuind doar să schimbe numere și cu acele numere să facă calculele. Un astfel de elev are în capul lui cam 500 de paragrafe din care extrage la nevoie 5 sau 10 pe care le folosește. 
Ceea ce vedem acum la tinerii prea frumoși dar deloc liberi pentru că sunt prizonierii rezumatelor, este exact punerea fără nicio noimă a unor texte unele lângpă altele doar pentru a avea ce zice, chiar dacă ceea ce spun nu are nicio legătură cu ceea ce sunt întrebați. Dacă sunt priviți cu atenție, cei din generația rezumatelor care au ieșit acum la rampă nu au nicio meserie, dar au calificări, adică hârtii prin care li se atestă abilități de a face ceva, dar nu de a practica meserii din care să se vadă că din mâinile lor iese un ceva acolo cât de mic.
Bulgărele deja se prăvale și este nimicitor de mare. Generația rezumatelor este rezultatul unei gândiri păguboase ale minților mature de dinaintea lor, care au pus banul deasupra intereselor majore ale poporului. Generația frezumatelor este formată din victime care au ascultat de maturii care i-au torturat să fie performanți prin a memora și a reda. Este o generație iremediabil pierdută, căci de la 35-40 de ani nu se mai remediază  nimic. Singura șansă este ca acesta să se piardă printre generațiile formate cu inițiativă de dinainte sau de după.

(26 noiembrie 2016)

No comments:

Post a Comment