Wednesday, November 30, 2016

1 Decembrie de după 1989

Hotărârea ca 1 Decembrie să devină Ziua Națională a României a fost lucrul cel mai mareț adus de Revoluție, după ce a fost cucerită libertatea de către popor.
Am așteptat cu sufletul la gură prima abiversare în România Liberă și Democratică a zilei Marii Uniri. Era o transmisie de la Alba Iulia. 
Acolo am avut surpriza să văd lucruri teribile, care nu aveau nimic comun cu solemnitatea acelei aniversării. Corneliu Coposu a fost bruiat când rostea o cuvântare frumos alcătuită. Era acolo Petre Roman, în acea vreme în FSN și făcea niște gesturi nepotrivite.
Anii au trecut și am văzut lucruri frumoase. A defilat armata. Am văzut avioane, elicoptere. Dar au fost și momente stânjenitoare cu un prezident care nu a dat mâna cu alți foști prezidenți. Au fost ani cu huiduieli.
Nu cred că în această zi trebuie să răbufnească lucrurile urâte din noi, ci trebuie să fie o frumoasă zi de sărbătoare, de reconciliere și de bucurie pentru toată lumea.
Aștept să văd cum va fi acestă măreațî zi azi 01 decembrie 2016. Pentru prima dată în tribuna oficială se află foștii președinti Iliescu, Constantinescu, Băsescu alături de președintele Iohannis.  Îmi doresc să fie altfel, adică măreață, cu oameni de ispravă care știu să prețuiască trecutul, să aprecieze prezentul și au puterea să spere într-un viitor mai bun.



(01 decembrie 2016)

No comments:

Post a Comment