Tuesday, October 18, 2016

Lecții de patriotism

Bolero de Ravel
Acum mulți ani, prin 1994, mergând prin Paris am ajuns din întâmplare la Agenția ONT Carpați și surpriza mea a fost totală:

  • vitrina avea un geam murdar;
  • pe jos era o pânză roșie decolorată;
  • pe pânză erau multe muște moaste;
  • pe fundalul de placaj era o cârpă desprinsă;
  • atârna pe pânză un afiș cu călușarii aceia zburători.
În interior era cineva dar mi-a fost silă să intru și să-i bat obrazul.

dacăne uităm la diferite buletine meteo prezentate de posturi internaționaletv avem surpriza să vedem că apar numeroase orașe, dar capitala noastră București lipsește. Este necesar ca un departament pe undeva pe la un minister să gestioneze aceste aspecte, căci altfel avem surpriza ca unii sau alții când sunt pe scenă la noi să spună: bună seara Budapesta!
Am aflat cu surprindere că pavilionul de expozițional de la Paris din acest an n-a fost tocmai un succes și acest lucru se datorează neprofesionalismului și mai ales lipsei de analiză de după. Corupția face ca ineficiența să fie crasă și-mi dau seama că față de managementul de la expoziția dedicată educației de la Rabat din 2005 nu s-au înregistrat progrese. Îmi aduc aminte că și atunci ca și acum au fost disfuncționalități majore și așa cum avem corupție fără corupți, erori de proiectare fără proiectanți, construcții demolabile fără a ști cine a aprobat autorizațiile, aici nu se știu cei implicați în a face deservicii renumelui țării, deși dacă se vrea, se remediază acest neajuns, responsabilizând toate etapele care definesc un eveniment și cuantificând efortul financiar făcut prin rezultate concrete. Așa cum se știe că dacă un castravete costă un leu, 5 castraveți vor costa 5 lei, tot așa trebuie să se cuantifice valoarea contractelor încheiate la 50.000 de euro investite în participarea la un târg internațional. Pentru plimbări de plăcere, fiecare să scoată banul din propriul buzunar.


(19 octombrie 2016)

No comments:

Post a Comment