Friday, October 21, 2016

Debirocratizare prin integrarea bazelor de date

La ora actuala exista tot felul de baze de date care contin datele de indentificare ale fiecaruia dintre noi, desi se face atata caz ca sunt confidentiale. In realitate nu este asa, pentru ca tot felul de elemente sunt incluse la intocmirea de cereri, la elaborarea CV-uri si tot asa. Deci este o mare minciuna ca datele personale sunt confidentiale si eu am toate argumentele sa spun acest lucru. Am facut un contract si cum e si normal, acolo am scris tot felul de chestii dintre care nenumarate erau acele date asa-zise confidentiale. Normal asa ar fi trebuit sa ramana, pana cand cel cu acre aveam contractul a desertat baza de date la o companie care se ocupa de sondaje si chiar de exploatarea acestor baze de date in scopuri deloc oficiale, legale si oricum vrea fiecare dintre noi sa le considere.
In acest context, cred caar trebui sa existe:

  • baze de date cu tot ce este necesar despre noi;
  • structuri care sa genereze documente de completat, pretiparite;
  • la completarea acelor documente sa fie preluate elemente din baze de date;
  • posibilitatea de generare de documente;
  • selectia de optiuni;
  • completare de campuri cu validare;
  • inscrierea in fluxuri bine definite;
  • eliminarea drumurilor inutile;
  • generalizarea fluxurilor electronice;
  • lucru in regim de management eficient de documente.
Sa zicem ca vreau sa obtin o adeverinta de vechime. Acum e o forma extrem de greoaie de a obtine asa ceva. Ar fi foarte interesant daca la nivelul organizatiei:


  • ar exista o baza de date;
  • fiecare dintre noi ar avea un cont;
  • avem posibilitatea sa intram in cont;
  • exista optiuni de selectat si una sa fie adeverinta de vechime;
  • selectarea si generarea trebuie sa dea respectivul document;
  • documentul sa aiba un cod bara sau un alt sistem de codificare;
  • tiparirea documentului sa fie suficienta.
Integrarea bazelor de date va face ca via'a fiecaruia dintre noi sa fie extraordinar de simoplificata. La un concurs de profesor universitar se face un dosar, care in mod normal are toate conditiile sa se faca prin generare automata. CV-ul? In organizatii exista toate datele necesare pentru un CV. Lista de lucrari? Aceasta se ia dupa numele candidatului exact generata in forma ceruta de concurs. Diploma de doctor este si ea intr-o baza de date care ar trebui sa se afle la MEC si regasirea sa se faca dupa CNP. Toate celelalte diplome si tot felul de foi matricole se gasesc la universitatea absolvita. tot in baze de date ;i de acolo se testeaza sa se vada daca respectivul indeplineste conditiile. ne amintim de necesitatea legalizarii certificatului de nastere, care acum se face acolo unde e nevoie, folosind o copie xerox si o semnatura a unui functionar. Ce frumos ar fi daca folosint CNP ar exista o certificare si chiar obtinerea unei poze a certificatului cu pricina, daca tot e folositor cumva. Tot prin integrare se ob'in acele adevernite medicale, petentul fiind solicitat sa ofere numai cate ceva elemente de regasire care permita accesul la elementele ce ar trebui inscrise in respectiva adeverinta. Deci, rezulta ca prin integrarea bazelor de date se elimina chestiile jenante si debirocratizarea devine operationala.


(21 octombrie 2016)

No comments:

Post a Comment