Sunday, September 11, 2016

Un costum popular în rândul kitchurilor

Spre surpriza mea, azi o mare cântăreață din Ardeal din Maramureș mai precis, a apărut într-un costum care exemplifică ceea ce se cheamă un veritabil kitch pentru că:
  • avea cămașa cu niște festoane căcăcnii;
  • baticul nu avea nicio legătură cu nimic;
  • catrințele aveau un pic de mov ca în banc;
  • diadema de flori artificiale era în plus.
Am fost dezamăgit pentru că artista mă obișnuise cu alt stil de a se prezenta, care să fie exact așa cum am văzut eu pe la Muzeul Țăranului Român, adică ceva autentic. Catrințele sunt acolo numai cu negru și cu roșu. Am văzut un costum superb la o copilă când am vizitat Mănăstirea Necula, cu al foarte mult, cu batic foarte bine ales și cu zăvelci tradiționale ale oșenilor, sobre cu roșu și negru. Nu-i dau numele femeii că-i mai dau o șansă. dacă recidivează îi voi specifica și numele să se facă de băcănie că la bătrânețe a dat în mintea copiilor și nu mai respectă adevărata tradiție.




(11 septembrie 2016)

No comments:

Post a Comment