Wednesday, September 28, 2016

Șoc și groază în meserii!

Două întâmplări sinistre mă pun pe gânduri, mă îngrozesc și mă șochează, căci lipsa de calificare și de conștiință profesională a atins cote atât de joase încât revirimentul nu are cum să se mai producă.
Întâmplarea nr. 1
Trebuia să montez o cabină de duș 90 X 90 cm, care a costat de 3 ori mai mult decât o cabină normală 80 X 80cm; meseriașul cu care am mers m-a asigurat că nu e nevoie să cumpăr cadă că aceea existentă este exact de 90 X 90cm că a măsurat-o el; am cumpărat numai cabina; a montat-o; totul a fost superb; numai că atunci când am folosit prima dată dușul am avut surpriza să constat că muncitorul tăiase cabina, căci și-a dat seama că greșise în legătură cu cădița, adică aceasta era de 80 X 80cm; n-a zis nimic și m-a executat într-un mod mișelesc, neprofesional și barbar.
Întâmplarea nr. 2
Au venit cu anveloparea și cum era și firesc plasele de la geamurile termopan nu se mai potriveau; un meseriaș a zis că rezolvă el tărășenia; a rezolvat-o tăind rama; a montat-o și a dispărut; rama este cu vreo 3 degete mai mică decât rama ferestrei și prin spațiul rămas liber intră în voie toate gângăniile de noapte, ceea ce arată că respectivul nu a gândit deloc; nici el n-a zis nimic și m-a executat într-un mod mișelesc, neprofesional și barbar.
Față de acum 15ani, regresul la nivelul a tot ceea ce înseamnă lucrări executate de meseriașii au coborât de la nota 8 la nota 2, iar pentru a reveni la nota 5 este nevoie de vreo 60 de ani de muncă asiduă de:

  • calificare;
  • remodelare conștiințe;
  • practică;
  • exigență;
  • supraveghere.
Cred că deocamdată este suficient să cumpăr lucruri de-a gata și să colaborez la minim spre deloc cu meseriași care de fapt sunt în marea lor majoritate necalificați sau știu ce știu din auzite și execută totul în dorul lelii.

(28 septembrie 2016)

No comments:

Post a Comment