Monday, September 12, 2016

Scandalul ca fundament pentru creșterea rating-ului

Se observă că unii manageri de media au predilecție spre creșterea de rating prin scandal. Acum câtva timp în urmă s-a făcut mare tam-tam mare că s-ar fi consumat droguri în locația de vacanță a unui rapper dâmbovițean. Și ce să vezi, respectivul era jurat la o emisiune și popularitatea sa era în picaj. Așa că s-a clocit un subiect, drept care toate televiziunile au rostogolit subiectul și s-a făcut de fapt reclamă în draci.
Tot așa, nu cu mult timp, s-a zvonit că un membru dintr-o formație cu niște personaje care nu-și arată fața asemeni unei mari cântărețe, va fi jurat la un concurs muzical. Formația e bună, dar un rating umflat ar face și mai bine emisiunii, care n-a avut rezultate la noi, mai ales că premianții au cam dat-o-n bară cumva. S-a inventat scandalul cu limba moldovenească, preluat cu abstinație de toate televiziunile.
Tot așa, un bătrânel s-a găsit să se despartă de concubină, drept care s-a rostogolit o altă știre, care însă s-a fâsâit rapid, nefiind nici suculentă și nici adresată unui grup țintă important.
Mi-a revenit în minte cum un magazin online și-a făcut reclamă adevărată chipurile printr-o actualizare eronată de prețuri. Era vorba de niște plasme care ar fi costat foarte mult dar au apărut în lista de prețuri cu niște valori simbolice, amintindu-se acolo de stocul limitat. Așa că dacă au vândut 10 bucăți pierzând un 5.000 de euro, reclama făcută de televiziunile care au vorbit despre respectivul magazin online la prime time, sunt sigur că a depășit 200.000 euro, ceea ce arată un marketing foarte bun pentru cine vrea să tragă pe sfoară pe fraieri.

(12 septembrie 2016)

No comments:

Post a Comment