Friday, August 5, 2016

Prin muzee: Petrodvoreț

Când am ajuns în Leningrad, actualul Sankt Petersbourg de azi, am avut ocazia să vizitez o altă minune a URSS de autnci, Castelul Petrodvoreț, care de fapt ar fi Castelul  Pterovilor, Peterhof Palace în traducere elnglezeazcă. L-am vizitate în 1975 și acolo am văzut pentru proma dată:
  • alei încântătoare;
  • un castel asemănător celui de la Versailles;
  • fântâni cântătoare ca la Brcelona sau ca la Pitești;
  • un pom de metal care te stropea ca în Germania;
  • măreție si lumină din abundență.
Despre interioare n-am ce să spun, pentru totul era armonios și de o bogăție fără margini. Acolo a fost punctul de comparație din care multe alte obiective turistice păleau rapid, mai ales că ajunsesem acolo cu trenul Moskova-Leningrad pe o cale ferată trasată de Stalin care avea un ocoliș dat de degetul acestuia care fusese ocolit de vârful creionului care mergea pe o riglă să se asigure drumul cel mai scurt, adică dreapta. Și acum îmi răsună în urechi muzicile acelea  și acum văd în fața ochilor fântânile cu apă care juca în ritmuri sublime. Ce Dubai, ce Las Vegas...



(05 august 2016)

No comments:

Post a Comment