Wednesday, July 20, 2016

WEBSITE-urile culturiștilor

Vizibilitatea culturiștilor se asigură în mod cert prin elaborarea de aplicații nu foarte sofisticate în mediul virtual. Website-urile sunt astfel de construcții care n-ar trebui să coste foarte mult și la un moment dat fiecare proprietar ar trebui să știe să le actualizeze punând:

  • fotografii din competiții existente în format jpg;
  • texte care descriu evoluții în concursuri;
  • elemente de descriere antrenamente;
  • detalii privind metode originale de antrenament.
Construirea unei astfel de aplicații trebuie să se realizeze parcurgând o serie de pași dintre care enumăr:


  • achiziționarea unui domeniu cu un nume semnificativ, probabil numele de familie dacă nu este prea comun sau prenumele  urmat de nume, fără a fi legat prin cratimă sau underscore, pentru a fi ușor de tastat în vederea accesării fără dificultate a aplicației;
  • studierea de website-uri ale marilor culturițti pentru a vedea care este structura unei astfel de aplicații, întrucît, în opinia mea, de la aceștia este de învățat și nu prin a redescoperii roata sau apa caldă; trebuie spus că accesarea unui website se face de către cei care deja au mai accesat și alte website-uri și dacă nu va găsi rapid ceea ce caută, va abandona aplicația ca fiind greoaie și neinteresantă;
  • structurarea website după un model cât mai apropiat ca informație și intenție și colectarea de informații care privesc activitatea în timp a culturistului; d aceea este foarte important ca fiecare sportiv să aibă ordine desăvârșită in colecțiile de fotografii și să aibă în format digital diplomele, antrenamentele demonstrative  dar și participările în competiții; ei trebuie să se îngrijească de toate, fără a lăsa pe alții s-o facă pentru că fie că o fac incomplet, fie că nu o fac deloc;
  • identificarea de șabloane opensource pentru a face fără un efort foarte mare propriul website sau contactarea unui specialist, care să facă un website, tot după un șablon, dar la un preș decent, nu așa cum se procedează acum când un fotograf cere pe o poză de competiție realizată cât de cât profesional onieroasa sumă de 20euro, numai pentru că în mod fraudulos și corupt a obținut o exclusivitate care este exact ca cele practicate la înmormântări  sau la cununii;
  • verificarea cu scrupulozitate a conținutului digital și a căilor de acces la acesta; aplicațiile românești sunt de regulă oribile datorită greutății de a ajunge la ceea ce interesează și datorită avalanșei de reclame, bannere sau tot felul de aiureli care depășesc orice limite, crezând lumea că un vizitator care vede astfel de mizerii va mai reveni vreodată să mai caute ceva;
  • menținerea în actualitate a conținutului; dacă sportivul participă la o competiție, este rezonabil ca cel mai târziu să apară pe website-ul său personal cam tot ce înseamnă acea participare, fără a include acolo considerații cu caracter subiectiv; îmi aduc aminte cum un doctorand a spus că la o evaluare i-am dat nota 2 că el a venit la costum, iar eu aveam sandale fără șosete, purtam blugi și o bluzușoară Lacoste, chestii care l-au inhibat;
  • donținutul digita, adică textele, pozele și filmele trebuie să fie clare, să aibă explicații corecte și să nu creeze confuzii, pentru că informația dim mediul digital este ușor verificabilă, mai ales atunci când cineva își atribuie merite pe care nu le are.
Am considerat util să consult niște website-uri ale unor mari culturiști pentru a vedea structurile lor. Astfel, la marele Phil HEATH, la  aplicația de la adresa http://www.phillipheath.com/ am identificat că  website care are la primul nivel butoanele:
 HOME
 ABOUT
 EVENTS
 MEDIA
 SHOP
 CONTACT
Se observă că sunt cuvinte care se regăsesc în mai  toate aplicațiile online, deci sunt ușor de reținut și semnificația lor nu are niciun fel de ambiguitate. Pe următorul nivel se găsesc informațiile rezumat dar și informații de bază. Se observă că la bază sunt rezumate care se repetă. Detaliile sunt astfel date încăt pe nivelul al treilea se ajunge exact la informația de bază.
Aplicația wev a lui Jay Cutler de la adresa http://www.jaycutler.com/ este organizată pe trei niveluri. La primul nivel are butoanele:
APPAREANCES
ONLINE STORES
BIO
SPONSORS
CONTACT.
Este o construcție în care imaginile sugestive însoțite de sucrte texte au un rol important, fiecare vizitator găsind acolo din două click-uri exact deea cxe are nevoie.
Culturisutl român Florin UCEANU are web site la adresa http://www.florinuceanu.ro/  unde la primul nivel se găsesc butoanele sugestive:
Acasa
Palmares
Date biografice
Alte realizari
Programe antrenament »
Album foto
Album video
Contact.
Este o structură clasică, de urmat de oricine dorește să facă o astfel de construcție, urmărind însă particularitățile propriei activități. Organizarea este în general pe două niveluri. Numai pentru programele de antrenament urmază și un al treilea nivel, întrucât au fost identificate combinații de antrenamente pentru tipurile ectomorf, mezomorf și endomorf cu durate variind de la 3 la 5 zile cu detalii care arată cunoașterea perfectă din teorie și din practică a ceea ce trebuie făcut ca tânărul ce vrea să facă culturism să-și atingă fără riscuri obiectivul.
Orice sportiv care dorește să aibă un website, nu trebuie decât să vrea. Există tot ce trebuie în literatură pentru a face un lucru foarte bun și de calitate, demn de urmat și ușor de accesat.


(20 iulie 2016)

No comments:

Post a Comment