Monday, July 18, 2016

Unanimitatea necunoscutului

Toate colectivitățile dau necunoscuților o șansă. Spun asta pentru că și eu am trecut prin așa ceva în două rânduri. Am fost întrodus în două colectivități absolut necunoscut. Am fost prezentat simplu, cu cuvinte civilizate, fără chestii bombastice și spre surptiza mea am obținut prima dată 120 de voturi pentru din 120 și a doua oară 326 voturi pentru din 326. Nu-mi venea să cred dar așa era. Necunoscutul obține unanimitate dacă votanții îl percepe ca fiind unul de-al lor.
Necunoscutul trebuie să aibă totuți o carte de vizită. Să fie necunoscut în raport cu emisiunile televizate, cu ziarele. Să fi:
  • învățat și el carte suficientă;
  • lucrat ca meseriaș recunoscut;
  • fost văzut alergând, ca un necunoscut însă;
  • fost văzut măturând în fața blocului cu alți vecini;
  • fost văzut făcând un act de vitejie dar după care să se fi pierdut în mulțime.
Cartea de vizită a necunoscutului să fie suficient de bogată, dar să nu includă:
  • miciuni;
  • vizibilitate în mass-media;
  • fapte rele;
  • beții;
  • bătăi;
  • adultere;
  • amantlâcuri;
  • can-canuri;
  • obscenități;
  • fapte reprobabile.
Un necunoscut curat, scos din cutie, pentru care votanții își crează rapid o impresie favorabilă va primi acea unanimitate neașteptată, dar dulce și reconfortantă.



(18 iulie 2016)

No comments:

Post a Comment