Monday, July 18, 2016

O mare surpriză în Velingrad

În vremea când eram elev la Școala Medie Internat cu Practică în Producție Dimitrie Cantemir, de la Brează, unde acum este Liceul Militar, am văzut la televizorul de la cantină o transmisie în direct de la Opera Scala  Bărbierul din Sevilia de Rossini avându-l pe basul
Nicolai Ghiaurov în rolul Don Basilio. M-a uimit din prima clipă. Avea ceva al lui, iar eu nu eram decât un puști care a rămas cu gura căscată, căci Nicolai Ghiaurov era perfecțiunea întruchipată. A urmărit după aceea ani în șir la radio dar și la televizor să ascult cum cânta acesta. Bucățile de operă pentru un bas nu sunt nici numeroase, nici de mare întindere, dar sunr spectaculoase și cine are voce să le ducă, în 5 minute face cât un tenor 30 ne minute de zbucium pe scenă. Azi la velingrad, un mic orășel de munte din Bulgaria, am văzut bustul marelui cântăreț și am înțeles că el este de aici de loc. Mă consider un pribilegiat și ca să mă bucur chiar acum pun de pe youtube un filmuleț de la adresa:
https://www.youtube.com/watch?v=-xOs_uZrBnI
aria Le Veau D'or din opera Faust de Charles Gounod. Chiar am ascultat-o de vreo 5 ori în vechea mea tradiție.

(18 iulie 2016)

No comments:

Post a Comment