Wednesday, June 29, 2016

Tat George Dan, un om deosebit

Este născut la data de 8 iulie 1979. Este rac și despre acștia se știe că sunt perfectioniști, aflat in cautare de autentic și de absolut. Ei trebuie să se adapteze situațiilor care apar.
După ce a urmat cursurile Liceulului Industrial Nr.1 Hunedoar, a fost student la Universitatea Avram Iancu din Cluj-Napoca in perioada 1998 - 2002 la cursuri de zi, la specializarea de Kinetoterapie. Studiile le-a finalizat prin susținerea examenului de licențî  la Universitatea din Oradea în anul 2003. Este posesorul certificatelor care atestă ca a finalizat cu succes cursuri de calificare profesionala în domeniul masajelor,  reflexoterapiei și gimnasticii medicale.
Acum este kinetoterapeut la Cabinetul  său de Kinetoterapie care-i poartă numele.
Eu punând materiale pe contul meu de facebook cu activitatea pe care o desfășor de la sala de fitness-culturism SAS GYM am primit o solicitare de prietenie de la Dan căreia i-am raspuns afirmativ fără să stau pe gânduri pentru că urmăream și eu activitatea lui, activitate care era impresionantă prin acuratețea mesajelor și prin diversitatea preocupărilor..
Am intrat abrupt în dialog și foarte repede am stabilit modul direct de adresare și am stabilit că nu există nicio problemă tabu, ceea ce a creat o cale deschisă spre o comunicare benefica pentru noi amândoi.
Dan mi-a zis că lucrează la o carte. Mi-a făcut o descriere detaliată și mă ține la curent cu stadiul scrierii capitolelor. Mi se pare o întreperindere temerară, mai ales prin faptul că el trece direct la a scrie o carte de memorii, fără a fi făcut narațiuni mai scurte. Titlul cărții este: Cum sa te nasti a doua oara pe data de 13 aprilie 2010 ? Mai întâi, Dan scrie textul pentru a-i asigura cursivitate și după aceea va defini o structură, întrucât dorește să se asigure că totul este sub controlul său strict și nivelul de detaliere este același. El își dorește în primul rând să transmită mesajul că în viață un țel urmărit cu tenacitate și cu rigurozitate are șanse să fie atins 100%. Am discutat despre cele întâmplate în primăvara anului 2010 și am sesizat că lui Dan numărul 13 i-a purtat un uriaș noroc, căci într-o zi de 13, la ora 13 și 13 minute s-a produs miracolul, care a însemnat pentru el totul, fiind marele învingător, cel pentru care viața înseamnă totul.
Si eu i-am spus că scriu la un material, tot așa un fel de amintiri. Nu am avut curajul screirii unei lucrări epice de anvergură, ci am scris mici bucăți de mici dimensiuni legate între ele prin eroul principal. Am ținut ca stilul să fie omogen.
I-am trimis o mostră de scri și a găsit-o interesantă. 
La începutul dialogului nostru Dan mi-a povestit de o mare cumpănă pe care a trăit-o în anul 2010 și asupra căreia i-am zis să nu mai zăbovească prea mult pentru a reuși să recapete optimismul care l-a definit dintotdeauna.
Pe Tat George Dan îl caracterizează:
  • optimismul întrucât indiferent cât de dificil i-ar fi un moment al vieții lui, are puterea de a merge mai departe. învățând din cursul lucrurilor, luând ceea ce este bun sau căutând să nu repete ceea ce are un curs defavorabil evoluției lui;
  • clatitatea ideilor, ceea ce îl face să definească obiective cu precizie, să disece pe pași mărunți acțiunile, să construiască secvențele cele mai bine organizate și să treacă la transpunerea lor în viață, cu mare grijă;
  • realismul evaluărilii oricărei situații cu identificarea resurselor necesare pentru a vedea care este soluția cea mai potrivită, mai ales dacă lucrurile se referă la perioade lungi de timp și la un spectru mult mai larg de influență;
  • bogata cultură pe care și-a clădit-o prin lecturi atent selectate și prin studiu al disciplinelor de specialitate, căci în munca lui de zi cu zi, trebuie să facă față unor mari provocări generate de faptul că fiecare persoană cu care relaționează reprezintă un univers de sine stătător și el trebuie să facă față oricărei noi situații;
  • echilibrul în abordarea problemelor cotidiene dar și a problemelor mai complicate, ceea ce îi permite să definească variante de soluții, să facă evaluări și ierarhizări, astfel încât decizia luată să-l conducă spre un rezultat cât mai bun;
  • dorința de a face lucruri pozitive, sî deruleze activități carcaterizate prin calitate deosebită, mai ales că în munca lui de zi cu zi, fiecare persoană se prezintă ca un caz singular și el trebuie să adapteze metodele utilizate urmărind obiectivele specifice fiecărui caz în parte;
  • viziune de ansamblu asupra lumii și vieții, ceea ce îi permite să articuleze tot ceea ce face așa fel încât să aibă continuitate și să definească un profil de om curajos, cu atitudine și cu determinare, orientat spre eficientizarea  muncii, lucru care îi aduce aprecieri și-l fac să fie solicitat în repetate rânduri, de toți cei ce vin la salonul său de kinetoterapie.

Am mai discutat și despre o altă cumpănă din viața lui și tot așa i-am zis că cel mai important este să se gandească la faptul că are  37 de ani și trăitul în trecut nu duce la nimic bun. Despărțirea de trecut trebuie să o facă cu seninătate așa încât tot timpul să se gândească la ceea ce este cel mai frumos din fiecare zi și anume că soarele răsare cu grație, pentru a apune maietuos.
Anul trecut am avut preocupări de a pune pe un site niște date biometrice ale unor sportivi. Știind că Dan merge la sală l-am rugat să-mi dea masurătorile lui și o poză asemeni celor pe care deja le aveam eu puse acolo. M-a surprins plăcut rapiditatea cu care el mi-a furnizat toate detaliile cerute. Imediat ce am primit datele, le-am lus la mine pe site șioricine dorește, le găsește la adresa: http://www.ionivan.ro/2015-BODYBUILDING/PERFORMANTE.htm
În discuțiile noastre am abordat și problema culorilor, reușind să-l conving că sunt culori precum galben, bleu, roșu, verde care se potrivesc unei garderobe cu haine pentru un bărbat tânăr. Poza este facută la Furnalul de la Govăjdie, cel care a furnizat piese pentru constructia Turnului Eifel din orasul  Paris.
La un moment dat am discutat de Hunedoara și de castelul Corvinilor. M-a impresionat patosul cu care Dan mi-a vorbit de istoria acelor locuri. El m-a determinat ca acum în iunie 2016 să mă opresc pentru o jumătate de zi în Hunedoara numai și numai pentru a vizita acest Castel care chiar este o bijuterie și România are cu ce se mândri. Dan a avut perfectă dreptate!
Ca dovadă a dorinței continue de autodepășire, Dan a absolvit în anul 2016 de instructor fitness și antrenor personal, prilej cu care va pune în valoare calitățile sale fizice și experiența acumulată de-a lungul anilor în sălile de forță unde s-a antrenat.

Sunt mândru de prietenia mea cu Tat George Dan, mai ales că am avut multe de învățat de la el.


(30 iunie 2016)



No comments:

Post a Comment