Monday, June 20, 2016

Corupția prin licitații

Există carențe grave în modul în care se fac licitațiile. De aceea par prețuri criminal de mari cu care se cumpără ceva prinb licitații sau se face ceva prin licitații. Cei ce organizează licitații nu o fac de amorul artei.
Am întâlnit două situații care se probează cu acte și anume:

  • situația nr. 1 am fost la un grad didactic în Tulcea și m-am cazat undeva la un pret sw 120 lei camera pe noapte; cel care era cazat de firma cu care instituța avea prestarea de serviciu, se cazase exact în același hotel cu 170 lei pe noapte; normal trebuia ca atunci cand cineva vine cu un preț mai mic, exact pentru același produs sau serviciu, să se rețină prețul cel mai mic; este știut faptul că o firmă când face licitație trebuie să ofere cele mai bune prețuri; realitatea este cu mult mai neagra;
  • situația nr. 2 s-a produs în San Francisco și eram cu un tip iar noi trebuia să mergem la un hotel la care o firmă ne găsise cameră, numai că firma nu a virat banii; mi s-a luat suma de pe cardul meu, adică 85$; mi-am exprimat indignarea către firma care asigurase serviciile și am văzut că la ei camera era 280$; firma care câștigase licitația opera cu prețuri de peste trei ori mai mari.
CXred că era normal ca firma care operează cu prețuri aberant de mari și se demonstreazca exact în aceleași condiții prețurile sunt mai mici, ar trebui să fie sancționată cumva. Propuneam ca persoana care plătește mai puțin să fie recompensată cu diferența. În realitate, nu mi s-a decontat nimic din sunma de 120 lei că nu era bilet vândut de firma hoață. În cazul celălalt, tot firma șmecheră s-a supărat ca n-a mai încasat banii pentru că din diferența 280-85, totul îi revenea. Mă tot gândeam la un afiș de pe un bloc din Militari care te anunță că dacă mergi la o firmă cu bonul unui produs pe care l-ai luat de altundeva, ei îți dau de 10 ori diferența. Știu ei ce știu, adică diferențele sunt prea mici. Dar la rechinii de mai sus, dacă mi-ar fi dat pur și simplu diferențele ar fi sot niște sume foarte mari. 

Să vedem dacă noua lege diminuează corupția legalizată prin licitații.

(21 iunie 2016)

No comments:

Post a Comment