Saturday, June 11, 2016

Caractere: dinamicul

Am văzut nenumărați indivizi care temporizează:

  • cxerând noi termene;
  • solicitând noi avize;
  • dorint noi documente suplimentare;
  • așteptând ca alții să decidă;
  • arătând disponibilitate fără a întreprinde nimic.
În antiteză, există oameni care cân primesc o problemă:


  • se documenteză;
  • estimează necesarul de resurse;
  • își asumă responsabilitățile;
  • trece la execuție;
  • verifică dacă au lucrat bine;
  • corectează, eventual;
  • predau soluția la cheie.
Aceștia sunt oamenii dinamici și de ei am mare nevoie. Sunt și tipi care fac anumite lucruri din slugărnicie și doar dau impresia de dinamism, fără a fi dinamici prin natura lor, adică să aibă dinamismul în sânge. oamenii dinamici trebuie urgent separați de cei ce simulează dinamismul dar care așteaptă ca alții să le facă treaqba. Acețtia fac programări riguroase dând senzația ă au un management de excepție dar în realitate încurcă rău lucrurile.

Am cunoscut mulți oameni dinamici care trec la execuție pe lor și nu lasă să se acumuleze problemele. la ei nu există probleme nerezolvate care să aștepte să se apropie termenele limită. Nu zic că eu sunt un tip dinamic, dar am încercat să-mi imprim un dinamism al meu. De câte ori am primit o problemă am soluționat-o și am dus soluția la destinație printre primii. Am avut surpriza să primesc telefon după ce termenul limită trecuse, că trebuie să prezint soluția că sunt codaș, adică lipsit de dinamism. Am învățat regula că la depunerea soluției trebuie să am semnătura de primire. cei ce primeau hârtiile, fiind prea la începutul intervalului, le pierdeau. Când mergeam să răspund apelului și funcționarul mă apostrofa că trebuia să aduc la termen lucrarea îi arătam că am depus-o chiar la el și el a semnat de primire. Atunci se făcea mic-mic și din obraznic și arogant devenea rugător și umil.
Deci omul dinamic are mai mult avantaje pentru el și uneori pentru cel ce știe să aprecieze promtitudinea. În respt este posibil să primească bobârnace că:

  • rupe ritmul celor care ăntârzâie tot timpul lucrărilor;
  • este dat exemplu la alții care nu fac treaba buna;
  • este prea solicitat că rezolvă probleme bine și generează invidii;
  • nu are hârtii pe birou, deci nu lucrează așa cum fac cei care încurcă lucrurile.
Am niște modalități secrete de a identifica pe cei dinamici. Una dintre ele, care, iată, nu vreau să mai fie secretă este că solicit un anume lucru și-l las pe om să spună când vine el cu soluția. dacă intervalul este cam lung, nici calitatea de om dinamic nu este prea bunaă. Dacă el zice că vine în două ore sau a doua zi, este OK. dacă se și ține de cuvânt am în față omul dinamic de care este mare nevoie în orice echipă. Am cunoscut un individ pe care nici măturător nu l-aș lua. Avea de facut ceva. Și-a stabilit ziua și ora. La ora și în ziua cu pricina a venit să-mi zică niște bazaconii. Nu avea lucrarea făcută. Am fixat al doilea termen. S-a repetat figura. Al treilea termen nu a mai existat. În schimb, un alt tip, a făcut treaba la termen și de supercalitate numai că era cu țoalele neconformist. Primeam critici în legătură cu modul acestuia de a se îmbrăca. Nu mi-a păsat că aveam în față un om dinamic cu adevărat. Întotdeauna am apreciat oamenii plini de dinamism. În paralel, oamenii dinamici au inițiative și idei multe și valoroase.
Celelalte secrete nu vreau să le destăinui acum.

(12 iunie 2016)

No comments:

Post a Comment