Saturday, May 28, 2016

Idolii mei

Chiar dacă am ajuns la o anumită vârstă nu am încetat să învăț de la cei care:

  • știu mult mai multe decât mine într-un anumit domeniu;
  • fac foarte bine un anumit lucru;
  • au capacitatea să mă lămurească despre ceea ce nu știu;
  • au disponibilitatea să mă lumineze;
  • sunt foarte buni în domeniul lor de activitate;
  • dau dovadă de calm și înțelegere.
La sala SAS GYM am ocazia să văd persoane care lucrează la diferite aparate. Într-o seară am urmărit pe un tânăr foarte bine construit fizic executând serii de împingeri la presa pentru picioare. El creștea și creștea sarcina la fiecare set de repetări. A reușit să încarce la maximum presa și l-am urmărit. Executa amplu, complet și ritmic fiecare împingere. La un moment dat am observat că adaugă discuri deasupra celor care erau fixate, rără a mai avea o tijă unde să fie introduse pentru fixare. A executat aceleași împingeri corecte, cred că sarcina acolo depășea cu mult 550kg. Am admirat forța executantului în picioare, dar ceea ce m-a uimit a fost modul în care a efectuat încălzirea, primele 10 repetări au fost doar cu aparatul, cu sarcina zero cum s-ar zice. L-am urmărit de vreo câteva ori pe acest tânăr puternic, bine dezvoltat și în alte seri. Tot așa executa, ca un ceasornic, fără să iasă din ritualul definit. Un timp mi-am schimbat programul de antrenamente și nu ne-am mai intersectat. Am încercat și eu să lucrez la presa pentru picioare. Am luat-o mărunțel și cam într-o lună am ajuns să pun exact aceleași discuri pe aparat, mai puțin discurile care nu se fixau. Aveam teama că acele discuri dacă alunecă la o mișcare incorectă, mă vor accidenta. Cred că am ajuns undeva cu sarcina la 460kg. Îmi era jenă să intru în vorbă cu acel tânăr, dar îl urmăream cu atenție și admirație.

La un moment dat, când lucrat și eu la presă m-a întrebat dacă mă deranjează să lucrăm alternativ. Am fost de acord. Așa am început să aflu multe dintre secretele lucrului la acest aparat. Consider că el este pentru mine un model de urmat pentru lucrul cu presa pentru picioare la antrenamente. Având în vedere faptul că lucrează foarte corect, l-am inclus în lista idolilor mei de la sală. ori de câte ori găsesc mai multe discuri de 20kg la presa de picioare sau în jurul acesteia, lucrez și caut de fiecare dată să mă autodepășesc. Nu uit să fac încălzirea și să execut ritmic și corect împingerile, fără săforțez inutil. Am ajuns și eu tot pe la 550kg.
Este foarte important să am modele dar și mai important este să selectez dintre modele pe cei care sunt adevărații idoli.
Mai nou, am urmărit pe un tip alergând la bandă foarte mult timp şiîn ritm susţinut. După ce a coborât de pe bandă era cu tot echipamentul ud. A admirat tenacitatea lui şi îmi doresc să+i urmey modelul. Am început de câteva yile să alerg şi sunt sigur că în două luni voi fi mai bun decât acum.



(28 mai 2016)

No comments:

Post a Comment