Friday, April 22, 2016

Să facem, să dregem...

Și acum ca și atunci, adică înainte de 1989 limba de lemn uscat este pe toate buzele, unele rujate, altele pigmentate prin tatuaje, altele ascunse sub ținuta de lumbersexual men. Conținutul este însă același:
- vag;
- aleatoriu;
- standard;
- gol;
- cu nimic;
- impersonal;
- redirecționat;
- tâmpit.
Am considerat că la întrebarea  pusă într-o românească neaoșă how old are you? răspunsul este sec sixty-nine. Pe Dâmbovița lui să facem să dregem, la o astfel de întrebare se răspunde cu ceea c este în ograda vecinului, adică prin a arăta cât d rău este acesta și multe, multe alte mizerii. Nu mai funcționează demult proverbul cu vezi-ți mai întâi bârna din ochiul tău și abia după aceea paiul din ochiul altuia. 
Să facem, să dregem...
Așa zic toți care ies pe straße și vorbesc de proiectele lor, aducându-mi aminte de Ana Mureșan ministreasa de la comerț din vremile apuse care era prin Piața Amzei și gesticula zicând: decid! decid! decid! dar nu decidea nimic. În mintea mea, câtă mi-a mai rămas că mi-am întrebuințat la greu neuronii de-a lungul carierei, că la un  proiect se verifică stadiul de realizare și se bifează realizările dar se decontează nerealizările. Un manager de proiect e bun dacă finalizează cu succes proiectul sau este prost dacă proiectul se împotmolește. În managementul de proiect nu există scuze. Am avut așa ceva, știu cam ce înseamnă un proiect și mă aștept să aud despre:
- un obiectiv dat într-o propoziție;
- o listă de activități care converg spre a realiza obiectivul;
- fiecare activitate e definita prin durată exactă și resurse aferente;
- peste tot există responsabilități și responsabili;
- plata în plan politic;
- există un deviz.
Să  facem, să dregem este un jod penibil și neriscant al celor mediocrii, fără profesie din care să-și câștige cinstit pâinea și lunecoși.
Înseamnă că dacă se schimbă ceva, trebuie ca toate programele candidaților la oricare dintre alegeri să fie un tabel cu activiățile, cu resursele și mai ales cu termenele. Adică lucruri concrete. Se bifează realizări și se stabilesc nerealizări care se decontează politic. E o chestiune de onoare, dar cu să facem și să dregem nici onoare nu este nici nimic nu mai este. Amin!

(22 aprolie 2016)

No comments:

Post a Comment