Thursday, April 21, 2016

Curajul bețivanului

Am văzut destui oameni, dealtfel cumsecade, care fac niște lucruri de neimaginat, numai atunci când se îmbată de nu mai știu de ei. Astfel de oameni:
- conduc mașina fără permis;
- își bat nevestele și părinții;
- iau cuțitul și fac crimă:
- își fac singuri dreptate;
- spun înjurături pe care treji nu le-ar fi spus în vecii vecilor;
- fac acte de bravură fără justificare;
- sting țigara în benzină și iau foc;
- se urcă pe stâlpi de înaltă tensiune și se electrocutează;
- din vârful macaralelor amenință;
- îi înjură pe profesorii copiilor lor în public;
- dau foc la agoniseala lor de-o viață;
- fac acte de vitejie în instanță și primesc un spor de pedeapsă;
- glumesc fără rost și unde nu trebuie;
- se clatină și se prăbușesc;
- susțin ca sunt perfect treji;
- nu recunosc că sunt beți criță;
- fac pe deștepții;
- pupă pe toată lumea;
- se despoaie de haine în public;
- sparg tot ce apucă în casă;
- își distrug actele de identitate și de studii pentru a arăta cine sunt ei.
În toate cazurile bețivii sunt niște indivizi care demonstrează că sunt altfel decât atunci când sunt treji. Deși unii au sânge în alcool trebui luați ca atare, fără a admite că aloolismul este o boală, ci este, în opinia mea o stare prin acre individul își exprimă adevăratele lui gânduri față de toți cei din jurul lor. Am făcut un studiu și am concluzionat că bețivii sunt mai întâi:
- zgârciți pentru că nu doresc sa bea din banii lor sau dacă cumpără băutură iau tot ceea ce este mai ieftin să fie cantitate cât mai mare;
- lacomi pentru că dacă nu dau ei banii pe băutură trebuie să ia la bord cât mai mult, să se sature și să plece mai mult decât sătui, mulțumiți că i-ai mai sărăcit și pe alții;
- egoiști pentru că atunci când primesc băutură nu împart cu nimeni niciun strop; ba mai mult se ascund să nu fie văzuți ca nu cumva un bețiv de-al lor să fie insistent și să ceară măcar un păhărel.
Am văzut nenumărați bețivani care au sacrificat pentru un strop de acool:
- propria carieră;
- viețile copiilor lor;
- prestigiul familiei;
- afacerile lor și ale familiei;
- averea;
- prietenii;
- trecutul, porezentul și viitorul lor;
- propria lor onoare.
Intersecțiile mele cu bețivanii au fost foarte scurte pentru că știindu-i firoși și lași, mesajele pe care li le-am transmis au fost atât de clare încât s-au ferit de mine și când erau beți dar și când erau treji, ca mod de autoapărare instinctivă. Numai unul m-a înjurat de mamă și ce a pătimit va spune și morților lui, pentru că în toate situațiile în care ne-am intersectat a avut numai soluții nefavorabile.
N-am crezut și nu cred că aloolismul este o boală. Este forma de existență a unei categorii de fricoși, lacomi și zgârciți de a se considera deasupra tuturor, astfel încât să emită judecăți de valoare categorice, exact cum le-au construit și cum le-au păstrat în subconștientul lor  de nenorociți, încrezuți și imperfecți.
(21 aprilie 2016)

No comments:

Post a Comment