Friday, March 25, 2016

Un mare meseriaș, domnul Petre

Aveam o mică piesă metalică utilizabilă numai și numai dacă era redusă în greutate cu cel puțin 50%. Mi s-a explicat cum se ajunge acolo. Toate încercările mele de a găsi un meseriaș care să execute scăderea în greutate a acelei piese erau apropape sortite eșecului.
Discutam cu un domn distins și mă jăluiam că stadiul căutărilor mele se apropie de final și nu am niciun rezultat. respectivul domn mi-a zis că cu mulți ani în urmă a cunoscut un domn, domnul Petre, care i-a rezolvat o problemă cu prelucrări mecanice, tot de finețe. Domnul mi-a dat numărul. Spre seară l-am contactat pe domnul Petre și am stabilit o întâlnire pe a doua zi.
L-am întâlnit pe domnul Petre acolo la pasajul de la Universitate, am intrat într-o cafenea. I-am arătat piesa, i-am spus ce doresc, adică să reduc cu 50% greutatea. El a luat piesa, a privit-o, a rotit-o și mi-a explicat cum vede el obținerea acelei reduceri. I-am dat piesa și a zis că mă sună. A doua zi a sunat. ne-am întâlnit. Aveam mare nevoie de piesă. Mi-0a aratat ce a lucrat. daca ar fi avut denivelări sau resturi de material rezultate din degajările de metal, cu siguranță apăreau probleme. Ceea ce a făcut a fost perfect. Costul a fost de excepție, adică mic.
Din discuție în discuție l-am întrebat dacă el are posibilitatea să facă exact acea piesă din plexiglas. N-a stat pe gânduri. M-a întrebat când îmi trebuie. Eu i-am zis că în orice moment eu sunt disponibil să vin să o ridic.
M-a sunat după două zile și avea chiar două variante ale piesei în culori diferite de plexiglas, cu mult mai ușoare cecât piesa  inițială chiar redusă cu 50% în greutate.
Execuția era perfectă. Este acea vorbă că omul sfințește locul. Așa este. dar omul care știe meserie foarte bine zic eu, tot timpul își găsește clienți și niciodată nu va răbda de foame.
Domnul petre a fost este și va fi modelul de meseriaș care știe la perfecție tainele meseriei lui și nu face niciodată rabat la calitate.
Am tot respectul pentru acest om deosebit, om al cărui talent este acela de a fi inventiv, de a da soluții originale la problemele care îi sunt ridicate de clienți.
Admir pe domnul petre pentru că are scule, le mânuiește exact cum face un violonist, cu o tehnică desăvârșită din moment ce scoate adevărate opere de artă folosindu-le.
Mă înclin în fața acestui om deosebit, pentru acre limitele nu există și pentru care fiecare provocare este un prilej de a arăta nu că este bun, ci că este un meseriaș de exceptie.
Respect, domnule Petre!

(25 martie 2016)



No comments:

Post a Comment